STYCZEŃ
W GRUPIE „BIEDRONKI”
NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ
I Z RADOŚCI WSZYSCY SKACZĄ
2-12.01.2018
Dziecko:
– wypowiada się na temat własnych przeżyć, opowiada o sobie
– uważnie słucha wypowiedzi innych, czeka na swoją kolej
– dostrzega następstwo dnia i nocy
– określa wielkość i liczbę elementów
– doskonali sprawność ruchową
– tworzy wraz z grupą wspólną opowieść
– utrwala znajomość określeń: mały, większy, największy
– tworzy pracę plastyczną wg własnego pomysłu
– precyzyjnie rzuca do celu
– posługuje się pojęciami: wolno – szybko, wolniej – szybciej
– słucha opowiadania, opowiada jego treść i omawia obrazki
– wypowiada się na podany temat
– potrafi przypisać wykonywane czynności do pory dnia
– czerpie radość z uczestnictwa w zabawie muzyczno-ruchowej
– reaguje na przerwę w muzyce
– liczy uderzenia zegara
– zapoznaje się z kalendarzami
– dowiaduje się, że rok dzieli się na miesiące, tygodnie i dni
– wymienia we właściwej kolejności nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia
– czerpie radość z uczestnictwa w zabawie ruchowej
– uważnie słucha, zapamiętuje jak najwięcej szczegółów z utworu
– dzieli wyrazy na sylaby,
– dostrzega rytmy
– wie, że miesiące powtarzają się w każdym roku
– dostrzega cykliczność zdarzeń
– potrafi nazwać porę roku na podstawie jej atrybutów
– właściwie używa słowa „być”
KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA
,
BYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA
15-23.01.2018
Dziecko:
– rozpoznaje członków rodziny na zdjęciach
– przedstawia swoją rodzinę innym dzieciom
– interesuje się historią swojej rodziny
– wie, czym jest drzewo genealogiczne, oraz próbuje je wykonać
– nazywa i opisuje zabawy
– bawi się tak, jak dawniej jego rodzice lub dziadkowie
– doskonali spostrzegawczość
– uważnie słucha poleceń nauczyciela
– uważnie słucha wiersza
– rysuje portret babci i dziadka
– dba o szczegóły podczas rysowania portretu
– doskonali sprawność ruchową
– układa przedmioty według cechy podanej przez nauczyciela
– naśladuje określone czynności
– dba o dobre samopoczucie
– różnicuje przedmioty ze względu na wielkość
– starannie rysuje jedną ręką i oburącz
– bez przygotowania wymyśla ruch do muzyki
– wypowiada się na tematy osobiste, opowiada o swoich bliskich
– uważnie słucha dłuższego tekstu
– wie, jak zachowywać się wobec dziadków i jak im pomóc
– samodzielnie wykonuje prezent z okazji Dnia Babci i Dziadka
– improwizuje różne czynności w zabawie ruchowej
– dba o porządek
– uroczyście świętuje Dzień Babci i Dziadka
– okazuje miłość i szacunek swoim dziadkom
– recytuje wiersze, śpiewa piosenki i tańczy przed widownią
ZASYPAŁO CAŁY ŚWIAT,
NOCĄ ŚNIEŻEK Z NIEBA SPADŁ
24-31.01.2018
Dziecko:
– dostrzega zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy
– opowiada o zimowych zabawach
– odczytuje znaczenie piktogramów pogodowych
– poznaje słowa i melodię piosenki
– usprawnia narządy mowy w trakcie wykonywania ćwiczeń artykulacyjnych
– potrafi współpracować z partnerem, tworząc atmosferę wzajemnego zaufania
– doskonali umiejętność klasyfikowania elementów ze względu na kształt i wielkość
– przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi, przestrzegając reguł liczenia
– odczytuje informacje przedstawione w formie symbolicznej
– szybko reaguje na ustalone sygnały dźwiękowe
– uważnie słucha wiersza i odpowiada na pytania dotyczące treści
– potrafi poruszać się zgodnie z podanym kierunkiem
– potrafi budować dialog, starając się poprawnie formułować zdania
– wciela się w rolę podczas odgrywania scenki dramowej
– kształtuje prawidłowy tor oddechowy, regulując siłę i kierunek wydmuchiwanego powietrza
– stara się poprawnie wybrzmiewać głoski podczas ćwiczeń artykulacyjnych
– odwzorowuje liczebność na zbiorach zastępczych
– starannie koloruje, dostrzegając sekwencje kolorystyczne niektórych elementów
– uważnie słucha poleceń i stara się precyzyjnie wykonywać ćwiczenia gimnastyczne
– wykazuje zainteresowanie poznawcze podczas zabaw badawczych i próbuje wyciągać wnioski
– poznaje niektóre właściwości śniegu i lodu
– obserwuje przyrodę w najbliższym otoczeniu
– potrafi naśladować sposób poruszania się zająca
– rozumie potrzebę dokarmiania zwierząt w okresie zimy
– rozpoznaje i nazywa popularne gatunki ptaków i zwierząt leśnych
CO CIEKAWEGO CZEKA „BIEDRONKI” W STYCZNIU
PROJEKT „ROK ZE SZTUKĄ” - TANIEC
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
- UROCZYSTOŚĆ W DNIU 23.01.2018, GODZ.10.30
W PAŹDZIERNIKU W GRUPIE „BIEDRONEK”
„Z MUZYKĄ WKRACZAMY
W KOLOROWĄ JESIEŃ ”
DZIECKO:
- Dostrzega zachodzące w przyrodzie zmiany związane z aktualną porą roku;
- Zwraca uwagę na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno;
- Rozwija zmysł obserwacji i zdolności porównywania.
- Klasyfikuje obiekty ze względu na jedną cechę.
- Wyróżnia i nazywa części drzewa, rozpoznaje wybrane gatunki drzew.
- Poznaje wybrane gatunki grzybów jadalnych i trujących.
- Grupuje obiekty w szeregi i dostrzega regularności rytmiczne.
- Uczy się dbać o środowisko przyrodnicze.
- Rozpoznaje owoce krajowe i egzotyczne. Poznaje pojęcie sad.
- Wyróżnia części jadalne warzyw. Poznaje pojęcie ogród.
- Zapoznaje się z wyglądem, budową, smakiem i zapachem warzyw i owoców
- Poznaje podstawowe sposoby ich przechowywania i przetwarzania.
- Rozumie znaczenie spożywania warzyw i owoców dla zdrowia.
- Klasyfikuje elementy ze względu na przeznaczenie.
- Tworzy zbiory o podanej liczebności.
- Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych
- Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy
- Rozwija poczucie estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych
- Tańczy, śpiewa, tworzy
- Doskonali słuch i pamięć słuchową
- Odczuwa wpływ muzyki na nastrój
- Tworzy obrazki inspirowane muzyką
- Improwizuje ruch do muzyki
CO CIEKAWEGO CZEKA NA „BIEDRONKI”
W PAŹDZIERNIKU
- 02 października - MIĘDYNARODOWY DZIEŃ MUZYKI (muzyka towarzyszyć nam będzie przez cały rok, a w październiku szczególnie)
- 04 października – spotkanie z panią fotograf
- WYCIECZKI DO PARKU, OGRODU
- SPOTKANIA Z MUZYKAMI
- 12 października – DZIEŃ EDUKACJI
WE WRZEŚNIU W GRUPIE „BIEDRONEK”
BĘDZIEMY:
- poznawać nowych kolegów i koleżanki,
- wymieniać imiona kolegów i koleżanek,
- przestrzegać wspólnie ustalonych umów,
- podawać informacje o sobie: określać swoje ulubione zajęcia, zabawy...
- urządzać kąciki zabaw,
- „zwiedzać” przedszkole (nazywać pomieszczenia, pracowników, grupy...)
- układać kodeks grupowy – umowy obowiązujące w grupie,
- podejmować wspólne zabawy,
- utrwalać znaczki indywidualne,
- doskonalić czynności samoobsługowe: ubieranie i rozbieranie, mycie rąk, zębów...
- poznawać nowe zabawy, wiersze, piosenki,
- rozpoznawać i nazywać kolory podstawowe,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach
„JESTEŚMY BEZPIECZNI”
BĘDZIEMY
- Poznawać najważniejsze zasady ruchu drogowego.
- Odczytywać znaczenie prostych znaków graficznych.
- Poznawać zasady zachowania podczas wycieczek i podróżowania środkami transportu.
- Uczyć się rozpoznawać i określać kierunki od osi ciała.
- Poznamy przedstawiciela służb mundurowych – policjanta
- Rozmawiać nt. komu można ujawniać poufne informacje o sobie.
CO CIEKAWEGO CZEKA NA „BIEDRONKI”
WE WRZEŚNIU
- 01 WRZEŚNIA – ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2017/2018
- 06 WRZEŚNIA – ZEBRANIE Z RODZICAMI
- 15 WRZEŚNIA – „MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI”
- 20 WRZEŚNIA „DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA”
- 22 WRZEŚNIA – KOLOROWY DZIEŃ „POMARAŃCZOWY"
- 26 WRZEŚNIA – SPOTKANIE Z POLICJANTEM
- 27 WRZEŚNIA – WYCIECZKA NA SKRZYŻOWANIE
- 29 WRZEŚNIA – WYCIECZKA DO KLUCZEWA
TEMATY KOMPLEKSOWE W CZERWCU W GRUPIE „BIEDRONEK” „TACY SAMI, A JEDNAK RÓŻNI” 05 – 09 czerwca BĘDZIEMY: Rozwijać wzajemne relacje pomiędzy dziećmi Szanować się wzajemnie i akceptować Nie przeszkadzać sobie w zabawie Próbować organizować wspólną zabawę Rozwijać mowę Doskonalić analizę słuchową Wyrabiać sprawności manualne Rozwijać orientację przestrzenną Poprawnie stosować liczebniki porządkowe „JUŻ PRAWIE LATO” 12 czerwca – 21 czerwca BĘDZIEMY: Obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie Słuchać i śpiewać piosenki Wyrażać muzykę ruchem Rozwijać umiejętności liczenia Rozwijać zainteresowania plastyczne Układać wg wskazanego wzoru Segregować wg jednej cechy wspólnej Doskonalić umiejętność wycinania „NA WAKACJE CZAS” 22 czerwca – 30 czerwca BĘDZIEMY: Dużo rozmawiać o bezpieczeństwie Poznawać sytuacje zagrażające Rozwijać swoją wymowę podczas zabaw z ilustracją Rozwijać samodzielność i kreatywność Rozwijać sprawność fizyczną i ruchową Duuuuuużo wspólnie się bawić aby wystarczyło na dwa miesiące rozłąki!!!!!!!!!! CO CIEKAWEGO CZEKA NA„BIEDRONKI” w czerwcu 06 czerwca wycieczka do BIBLIOTEKI 09 czerwca wycieczka do lasu KOCZURY 21 czerwca powitanie LATA 22 czerwca uroczyste zakończenie ROKU SZKOLNEGO 2016 -2017 30 czerwca godz. 16.30 ROZPOCZĘCIE WAKACJI WSZYSTKIM: DZIECIOM, RODZICOM I SYMPATYKOM NASZEJ GRUPY, ŻYCZYMY BEZPIECZNYCH, SŁONECZNYCH I UDANYCH WAKACJI Wychowawczynie
TEMATY KOMPLEKSOWE W MAJU
W GRUPIE „BIEDRONEK”
„W BAŚNIOWEJ KRAINIE CZAS PRZYJEMNIEJ PŁYNIE”
4 -12 maja
Kształtowanie dziecięcej wyobraźni i zdolności twórczego myślenia oraz stwarzanie dzieciom okazji do twórczej ekspresji ruchowej, językowej i plastycznej.
Będziemy:
-
rozwijać kreatywność i twórcze myślenie
-
tworzyć wspólne opowiadanie
-
rozwijać umiejętność logicznego myślenia
-
doskonalić umiejętności matematyczne
-
rozwijać sprawności manualne
„NA MAJOWEJ ŁĄCE PRZYPATRZ SIĘ BIEDRONCE”
15 - 19 maja
Obserwowanie przyrody (bogactwa kwiatów i owadów) na łące, w ogrodzie przedszkolnym i w najbliższym otoczeniu. Poznawanie wybranych gatunków zwierząt i środowisk, w których żyją.
Będziemy:
-
przyglądać się kwiatom i owadom
-
rozpoznawać i nazywać mieszkańców łąki
-
doskonalić analizę i syntezę sylabową wyrazów
-
rozwijać umiejętności matematyczne (mierzenie i porównywanie długości)
-
wyzwalać swobodną ekspresję ruchową przy muzyce
„MAMA, TATA i JA”
22 maja – 2 czerwca
Kształtowanie postawy szacunku i rozwijanie uczucia przywiązania i miłości do rodziców. Wypowiadanie się na temat swojej rodziny.
Będziemy:
-
śpiewać piosenki o mamie i tacie
-
klasyfikować według jednej cechy
-
rozwijać mowę
-
doskonalić pamięć
-
wykorzystywać różne techniki plastyczne
CO CIEKAWEGO CZEKA NA „BIEDRONKI” W MAJU
Od 4 maja – rozpocznie swoje działanie
„Biedronkowa biblioteczka”
Konkurs rodzinny o tematyce sportowej (prace przynosimy od 15 – 23 maja, rozstrzygnięcie 24 maja.
Od 15 maja – 2 czerwca – Kolejna akcja „Poczytaj mi mamo, tato, babciu,
dziadku....”
17 maja - „Urodziny Biedronki”
23 maja - Wycieczka do biblioteki miejskiej
25 maja – PIKNIK RODZINNY
29 maja – Wycieczka do ZUSu – zaprasza mama Marianki
1 czerwca – DZIEŃ DZIECKA „Warsztaty ekologiczne” z P.Justyną
TEMATY KOMPLEKSOWE
W KWIETNIU W GRUPIE „BIEDRONEK”
Projekt edukacyjny
Czas realizacji projektu:
03 kwietnia – 14 kwietnia
Święta Wielkanocne są najradośniejszym i najważniejszym świętem dla wszystkich ludzi a zwłaszcza dla dzieci. Najbardziej jednak ekscytujący i absorbujący jest okres przedświąteczny, w którym planujemy, robimy zakupy, sprzątamy, dekorujemy...
W przedszkolu tak jak w każdej rodzinie dzieci przygotowują się do Świąt wielkanocnych bardzo energicznie i z wielkim entuzjazmem. Zatem kochani Rodzice pozwólcie dzieciom także w domu przygotować je wspólnie z WAMI ☺
Istota metody projektu (krótko zwana projektem) polega na tym, że wychowankowie realizują określone „duże” zadanie (przedsięwzięcie) w oparciu o przyjęte wcześniej założenia.
Ważnymi założeniami tej metody jest to by projekty miały charakter interdyscyplinarny, a więc integrowały wiedzę przekazywaną w ramach zajęć z różnych obszarów edukacyjnych.
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie:
- powracające ptaki
- pojawiające się liście na drzewach kwiaty
- obserwowanie prac pielęgnacyjnych w ogrodzie
- poznawanie zwyczajów i tradycji związanych z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych
- wzmacnianie więzi rodzinnych
- wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny
- wdrażanie do poważnego traktowania obrzędów i tradycji;
- rozwijanie wrażliwości dziecka na otaczającą go rzeczywistość;
- budowanie pozytywnego kontaktu placówki z rodzicami dzieci
- rozwijanie samodzielności, aktywności twórczej oraz umiejętności współdziałania w grupie, słuchania opinii innych, wyrażania własnych odczuć;
Dziecko:
- z zaciekawieniem uczestniczy w zajęciach badawczych, wycieczkach i spacerach
- zna niektóre tradycje związane z obchodami Świąt Wielkanocnych: niedziela palmowa, „zając”, święconka, śmigus dyngus, wysyłanie kartek z życzeniami, malowanie pisanek, przygotowanie świątecznego śniadanka wielkanocnego i odpowiednich potraw;
- poznaje różne obrzędy i zwyczaje regionalne związane z wielkim tygodniem, przygotowaniem tradycyjnych potraw, itp.;
- potrafi wykonać ozdoby w grupie i samodzielnie z różnych materiałów zaproponowanych przez nauczyciela, zgodnie z możliwościami;
- rozpoznaje składniki potrzebne do pieczenia babek wykonania;
- przeżywa radość ze wspólnego działania.
- dziecko potrafi właściwie zachować się w sytuacji składania sobie życzeń
„EGZOTYCZNE SPOTKANIA”
18 – 21 KWIETNIA
Będziemy:
- poznawać wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych.
- rozwijać poczucie rytmu i słuchu muzycznego
- rozwijać pojęcia wielkościowe
- rozwijać sprawność manualną
„22 KWIETNIA –DZIEŃ ZIEMI”
Będziemy:
- Kształtować poczucie obowiązku - dbania o czystość naszej PLANETY
- „Prezent dla ZIEMI” posadzimy roślinki na przedszkolnym skalniku
„WIOSNA NA WIEJSKIM PODWÓRKU”
25 – 28 KWIETNIA
Będziemy:
- poznawać wybrane dorosłe i młode zwierzęta hodowanych na wsi
- rozwijać poczucie rytmu
- rozwijać orientację przestrzenną
- rozwijać umiejętności malowania
CO CIEKAWEGO CZEKA
-
WYCIECZKA DO BANKU 05 kwietnia (przy sprzyjającej pogodzie)
-
Konkurs rodzinny „KOLOROWA PISANKA” (prace przynosimy do 07 kwietnia)
-
„Poszukiwanie zająca i śniadanko WIELKANOCNE” 12 kwietnia (przychodzimy odświętnie ubrani)
-
„DZIEŃ ZIEMI” 24 kwietnia – przychodzimy ubrani na niebiesko
TEMATY KOMPLEKSOWE
W MARCU W GRUPIE „BIEDRONEK”
„NADSZEDŁ MARZEC”
01 – 10 marca
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną – topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki, pojawiające się pierwsze kwiaty
Będziemy:
-
Rozwijać mowę
-
Rozwijać poczucie rytmu
-
Rozwijać umiejętność liczenia
-
Rozwijać zainteresowania plastyczne
-
Utrwalać wiadomości nt. charakterystycznych cech przedwiośnia
„POZNAJEMY ZAWODY”
13 – 17 marca
Poznanie niektórych zawodów i związanych z nimi czynności, jakie wykonują osoby dorosłe z najbliższego otoczenia dzieci ( Rodzice, Dziakowie …)
Nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór, zapamiętanie nazwy poznanego zawodu ☺
A co najważniejsze ukazanie przydatności wykonywania różnych zawodów.
Będziemy:
-
Rozwijać koncentrację uwagi
-
Poznamy nowy instrument – pianino
-
Rozwija sprawność manualną
-
Próbować opisać obrazek
-
Rozwijać umiejętność obserwowania
„WIOSNA, wiosna – przyszła do NAS!!!”
20 marca – 31 marca
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie:
- powracające ptaki, budowanie gniazd, śpiew
- pojawiające się kwiaty w ogrodach
- obserwowanie prac porządkowych w ogrodzie
- rozwijanie samodzielności, aktywności twórczej oraz umiejętności współdziałania w grupie, słuchania opinii innych, wyrażania własnych odczuć;
Będziemy:
-
Rozpoznawać oznaki wiosny
-
Podejmować prace porządkowe w ogrodzie przedszkolnym
-
Z zaciekawieniem uczestniczyć w zajęciach badawczych, wycieczkach i spacerach
-
Nazywać pierwsze kwiatki (przebiśnieg , krokus)
-
Chodzić na spacery, wycieczki
-
Wykorzystywać różne techniki plastyczne
CO CIEKAWEGO CZEKA NA „BIEDRONKI” W MARCU
Ogłaszamy plastyczny konkurs rodzinny
Pt.”W poszukiwaniu WIOSNY” – zdjęcie w własnoręcznie wykonanej ramce
( termin 13 – 20 marca )
oraz konkurs recytatorski - zaprezentowanie dowolnego wiersza (31 marca chętne dzieci recytują wiersz w swojej grupie)
-
09 marca świętują DZIEWCZYNKI I CHŁOPCY
-
Między 13- 17 marca wycieczka do zegarmistrza, spotkanie z pielęgniarką
-
14 marca wycieczka do BIBLIOTEKI „ZABAWY INTERAKTYWNE”
-
21 marca POWITANIE WIOSNY
-
21 marca rozstrzygniecie konkursu rodzinnego
-
31 marca konkurs recytatorski
TEMATY KOMPLEKSOWE
W LUTYM W GRUPIE „BIEDRONEK”
„Wzory, wzorki
maluje jeszcze zima”
13 – 17 lutego
Będziemy bacznie obserwować mamy nadzieje ostatnie podrygi zimy. Popatrzymy co się zmienia w najbliższym otoczeniu, przypomnimy sobie, dlaczego należy dokarmiać ptaki, jaki pokarm jest dla nich zdrowy, zadbamy o właściwy ubiór podczas zabaw w ogrodzie i spacerach.
„Kolorowy karnawał
w BAŚNIOWEJ KRAINIE”
20 – 24 lutego
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych – to nasz główny cel na ten tydzień. Jednak w CZWARTEK będziemy się świetnie bawić na naszym BALU KARNAWAŁOWYM.
CO CIEKAWEGO CZEKA
NA „BIEDRONKI” W LUTYM
- 14 LUTEGO WALENTYNKI – czerwony dzień, BIEDRONECZKI przychodzą ubrane na czerwono
- 23 LUTEGO „BALIK KARNAWAŁOWY”
- podsumowanie I semestru na spotkaniu z Rodzicami
w sali BIEDRONEK (termin zostanie podany po Radzie Pedagogicznej)
TEMATY KOMPLEKSOWE
W STYCZNIU W GRUPIE „BIEDRONKI”
„ MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY ”
02 stycznia – 13 stycznia
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą – zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody zimowej szacie – rozpoznawanie i nazywanie koloru białego
Poznawanie zjawisk atmosferycznych, charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich np. opady śniegu
Nasza garderoba – rozpoznawanie i nazywanie części ubioru
„KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA”
Podawanie informacji nt. swojej rodziny – nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny np. mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek – dzielenie się informacjami nt. wyglądu
Przygotowanie upominków dla DZIADKÓW
Organizowanie święta o charakterze rodzinnym – uczestniczenie w krótkim programie artystycznym przygotowanym wspólnie z chętnymi rodzicami
(DZIEN BABCI I DZIADKA)
„CHATKA PEŁNA BAJEK”
24 stycznia – 27 stycznia
Wzbudzanie zainteresowania literaturą to nasz główny cel.
Będziemy słuchać wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
Będziemy recytować indywidualnie i zbiorowo;
Będziemy tworzyć własne książeczki,
Będziemy słuchać bajek czytanych przez rodziców i dziadków
CO CIEKAWEGO CZEKA NA „BIEDRONKI” W STYCZNIU
- OD 09 -20 STYCZNIA ZAPRASZAMY CHĘTNYCH RODZICÓW I DZIADKÓW NA CYKL SPOTKAŃ„POCZYTAJ MI MAMO, TATO, BABCIU, DZIAKU - moją ulubioną bajkę”
- SPOTKANIE Z PANIĄ PIELĘGNIARKĄ
- WYCIECZKA DO BIBLIOTEKI (przy sprzyjających warunkach atmosferycznych)
- 23.01 „DZIEŃ BABACI I DZIADKA”
- WYCIECZKA DO BIBLIOTEKI (przy sprzyjających warunkach atmosferycznych)
- 30.01 - 10.02 „FERIE ZIMOWE”
WSZYSTKIM BIEDRONECZKOM ŻYCZYMY UDANYCH
I BEZPIECZNYCH FERII ZIMOWYCH
WYPOCZYWAJCIE I CIESZCIE SIĘ UROKAMI ZIMY!!!
TEMATY KOMPLEKSOWE
W GRUDNIU W GRUPIE „BIEDRONKI”
Projekt Edukacyjny
„Magiczny czar świąt Bożego Narodzenia”
Realizacja projektu: Grupa dzieci 3 letnich „BIEDRONKI”
Czas realizacji projektu:01-22 GRUDNIA 2016
Święta Bożego Narodzenia są dla wszystkich ludzi, a zwłaszcza dla dzieci szczególnym przeżyciem. Najbardziej jednak ekscytujący
i absorbujący jest okres przedświąteczny, w którym planujemy, robimy zakupy, sprzątamy, dekorujemy...
W przedszkolu tak jak w każdej rodzinie dzieci przygotowują się do Świąt. Aby i w tym roku mogły cieszyć się i przeżywać tę świąteczną atmosferę w przedszkolu, opracowałyśmy projekt edukacyjny „Magiczny czar świątBożego Narodzenia”, włączając wszystkie dzieci z grupy „Biedronki” w realizację tego przedsięwzięcia.
Istota metody projektu (krótko zwana projektem) polega na tym, że wychowankowie realizują określone „duże” zadanie (przedsięwzięcie) w oparciu o przyjęte wcześniej założenia.
Ważnymi założeniami tej metody jest to by projekty miały charakter interdyscyplinarny, a więc integrowały wiedzę przekazywaną
w ramach zajęć z różnych obszarów edukacyjnych.
Projekt zrealizujemy poprzez:
- rozmowy na temat choinki rozpoznawanie jej w środowisku naturalnym z uwzględnieniem ich przydatności do przystrojenia na Święta
- wprowadzenie kalendarza adwentowego – rozwiązywanie zadań umieszczonych w poszczególnych skarpetach
- wspólne dekorowanie sali w świąteczne akcenty
- pogadanki na temat obrzędów i tradycji Świąt Bożego Narodzenia wsparte ilustracjami i albumami, bajkami
- oglądanie prezentacji multimedialnych i bajek CD
- pieczenie ciasteczek;
- robienie ozdób dla Rodziców;
- udział w przedszkolnej Wigilii
- spotkanie świąteczne z Rodzicami
CO CIEKAWEGO CZEKA NA „BIEDRONKI” W GRUDNIU
- 01 GRUDNIA WPROWADZENIE KALENDARZA ADWENTOWEGO
- 05 GRUDNIA SPOTKANIE Z WOLONTARIUSZAMI
- O6 GRUDNIA „ODWIEDZI NAS MIKOŁAJ”
- 15 GRUDNIA SPOTKANIE ŚWIĄTECZNE Z RODZICAMI + NIESPODZIANKA
- 21 GRUDNIA WITAMY ZIMĘ
- 22 GRUDNIA „WIGILIA” i odwiedziny GWIAZDORA
- NO I OCZYWIŚCIE SAME RADOSNE CHWILE SPĘDZONE NA PRZYGOTOWANIACH
KOCHANI RODZICE
W tym dniu radosnym, oczekiwanym,
Gdzie gasną spory, goją się rany
Życzymy Wam zdrowia, życzymy miłości,
Niech mały Jezus w sercach zagości,
Szczerości duszy, zapachu ciasta,
Przyjaźni, która jak miłość wzrasta,
Kochanej twarzy co rano budzi,
I wokół pełno życzliwych ludzi.
BIEDRONKI I WYCHOWAWCZYNIE