6.30 – 8.30
|
- Schodzenie się dzieci, zaznaczenie obecności na tablicy, rozmowy z dziećmi, zajęcia niekierowane- samodzielna zabawa, wspieranie wielokierunkowej aktywności dzieci zgodnie z ich potrzebami
- zaznaczenie na tablicy aktualnego dnia tygodnia, wspólne planowanie dnia
- planowanie pracy w parach, wybór „prawej ręki”, w grupach starszych ustalenie dyżurów (w poniedziałki)
- zabawy i ćwiczenia poranne z elementami gimnastyki korekcyjnej oraz rytmiki
- zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania
|
8.30 – 9.15
|
- Śniadanie. Wizualizacja czasu
|
9.15 – 11.30
|
- Zajęcia kierowane -realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności z uwzględnieniem potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, zdobywanie przez dzieci doświadczeń podczas działań indywidualnych grupowych i zespołowych, dla zgłoszonych dzieci zajęcie religii (2x tydzień)
- zabawy samodzielne na powietrzu lub w sali
- poznawanie najbliższego otoczenia – spacery, wycieczki
- planowanie wykonania zadań na „tablicy zadań” (w poniedziałki)
- zabiegi higieniczne
|
11.30 – 12.00
|
- II posiłek (zupa + owoc/deser+ świeżo wyciskany sok z owoców /warzyw-1x tydzień), zabiegi higieniczne
|
12.00 – 13.30
|
- Wyciszanie za pomocą technik relaksacyjnych w miejscu przeznaczonym na odpoczynek
- samodzielne zabawy eksploracyjne , realizacja pomysłów dzieci, gry dydaktyczne, spacery, wycieczki, ćwiczenia logopedyczne
- w ustalone dni- zabawy w języku angielskim, zajęcia rytmiki
- realizacja zaplanowanych zadań ,w tym z wykorzystaniem metody „przeniesionej uwagi” i instrukcji czynnościowych
- czynności porządkowe, zabiegi higieniczne
|
13.30 – 14.00
|
- Obiad. Wizualizacja czasu. (II danie+kompot/owoc)
|
14.00 - 14:15
14:15 – 16.30
|
- Słuchanie czytanych lub odtwarzanych utworów literackich, słuchanie utworów muzycznych
- Rozchodzenie się dzieci do domów
- Aktywność własna dzieci, zabawy samodzielne
- ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka- praca indywidualna
- realizacja zadań zaplanowanych na „Tablicy zadań”
- samodzielne sprawdzanie realizacji zadań tygodniowych i podsumowanie z nauczycielką (w piątek)
- kontakty indywidualne z rodzicami
|