Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej TYDZIEŃ I PRAWA WSZYSTKICH DZIECI OBSZAR FIZYCZNY: -WDRAŻANIE DO WYKONYWANIA ĆWICZEŃ ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ CZYNNOŚCIOWĄ LUB SŁOWNĄ -WDRAŻANIE DO PRZESTRZEGANIA ZASAD ZACHOWUJĄCYCH PORZĄDEK I BEZPIECZEŃSTWO -REGULOWANIE SIŁY NACISKU DŁONI PODCZAS POSŁUGIWANIA SIĘ PRZYPORAMI PLASTYCZNYMI. OBSZAR EMOCJONALNY: -DOSTRZEGANIE ODMIENNOŚCI, NIEPOWTARZALNOŚCI KAŻDEJ OSOBY -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI WERBALIZOWANIA MYŚLI I OCZEKIWAŃ, STANÓW EMOCJONALNYCH -NAŚLADOWANIE POZYTYWNYCH WZORCÓW ZACHOWAŃ, NIEULEGANIE NACISKOM -ROZUMIENIE, ŻE KAŻDY MA PRAWO DO ODCZUWANIA EMOCJI I DO ICH OKAZYWANIA OBSZAR SPOŁECZNY: -KSZTAŁTOWANIE POSTAWY EMPATII ORAZ CHĘCI UDZIELANIA OSOBOM TEGO POTRZEBUJĄCYM -WDRAŻANIE DO OKAZYWANIA SZACUNKU OSOBOM Z NAJBLIŻSZEGO OTOCZENIA -KSZTAŁTOWANIE POSTAWY AKCEPTACJI I TOLERANCJI W OBRĘBIE SPOŁECZNOŚCI, OBSZAR POZNAWCZY: -WDRAŻANIE DO AKTYWNEGO UCZESTNICZENIA W ZABAWACH UTRWALAJĄCYCH ZNAJOMOŚĆ LITER -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA ( WG MOŻLIWOŚCI DZIECI) -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ROZUMIENIA PRZECZYTANEGO TEKSTU -KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA WYRAZÓW Z ROZSYPANEK LITEROWYCH -DOSKONALENIE ORIENTACJI W SCHEMACIE WŁASNEGO CIAŁA -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ORIENTACJI NA KARTCE LUB INNEJ PŁASZCZYŹNIE TYDZIEŃ II EGZOTYCZNE PODRÓŻE OBSZAR FIZYCZNY: -KSZTAŁTOWANIE SAMOKONTROLI WYKONYWANIA ĆWICZEŃ, REGULOWANIA ODDECHU, -WDRAŻANIE DO WYKORZYSTYWANIA W SALI RÓŻNORODNEGO MATERIAŁU OBSZAR EMOCJONALNY: -KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI ZACHOWANIA SIĘ ADEKWATNEGO DO SYTUACJI -KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI WYRAŻANIA WSPÓŁCZUCIA I ZROZUMIENIA OBSZAR SPOŁECZNY: -WDRAŻANIE DO PRZESTRZEGANIE NORM I ZASAD SPOŁECZNYCH OBOWIĄZUJĄCYCH W GRUPIE -WDRAŻANIE DO PRACY ZESPOŁOWEJ -KSZTAŁTOWANIE POSTAWY TOLERANCJI I ŻYCZLIWOŚCI WOBEC INNYCH LUDZI OBSZAR POZNAWCZY: -POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT RÓŻNIC I PODOBIEŃSTW MIĘDZY LUDŹMI -POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT ZWIERZĄT ŻYJĄCYCH W BLISKIM I DALSZYM OTOCZENIU, -ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM -ROZWIJANIE KREATYWNOŚCI PLASTYCZNEJ -KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI DODAWANIA I ODEJMOWANIA W ZAKRESIE 10 LUB WIĘKSZYM TYDZIEŃ III LETNI OBSERWATOR PRZYRODY OBSZAR FIZYCZNY: -DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI CIAŁA I KOORDYNACJI -WDRAŻANIE DO ZABAW RUCHOWYCH, W TYM Z PRZYBORAMI OBSZAR EMOCJONALNY: -KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI -KSZTAŁTOWANIE POSTAWY SZACUNKU I TROSKI WOBEC ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO OBSZAR SPOŁECZNY: -KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI OBDARZANIA UWAGĄ OSOBY DOROSŁEJ, OBSZAR POZNAWCZY: -ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ PRZYRODNICZYCH, POGŁĘBIANIE WIEDZY PRZYRODNICZEJ -DOSKONALENIE I ROZWIJANIE PAMIĘCI SEKWENCYJNEJ, PAMIĘCI I KONCENTRACJI SŁUCHOWEJ -ZINTENSYFIKOWANIE PRZYGOTOWAŃ DO PODJĘCIA NAUKI CZYTANIA I PISANIA -WYKORZYSTYWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMARYCZNYCH W CZASIE ZABAW TYDZIEŃ IV RADOSNE WAKACJE OBSZAR FIZYCZNY: -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI POSŁUGIWANIA SIĘ NARZĘDZIEM PISARSKIM -WDRAŻANIE DO PODEJMOWANIE ZABAW KONSTRUKCYJNYCH OBSZAR EMOCJONALNY: -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PODEJMOWANIA WYSILKU INTELEKTUALNEGO WYSIŁKU OBSZAR SPOŁECZNY: -ZAZNAJOMIENIE DZIECI Z ZASADAMI BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS WAKACYJNEGO WYPOCZYNKU -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁPRACY OBSZAR POZNAWCZY: -ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA SPÓJNEJ WYPOWIEDZI -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA PRAC PLASTYCZNO- TECHNICZNYCH WG INSTRUKCJI -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI UWAŻNEGO SŁUCHANIA TEKSTU, -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI STOSOWANIA LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH I PORZĄDKOWYCH -DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PORÓWNYWANIA LICZEBNOŚCI ZBIORÓW.
na miesiąc czerwiec
dla grupy Przyjaciele Kubusia Puchatka
ORAZ NEGATYWNYM WZORCOM
W KTÓREJ DZIECKO FUNKCJONUJE.
I ZDAŃ Z ROZSYPANEK WYRAZOWYCH
RADZENIA SOBIE ZE ZMĘCZENIEM
DO SAMODZIELNEGO DZIAŁANIA, TWORZENIA WG SWOICH POMYSŁÓW,
Z WŁASNEJ INICJATYWY
PODCZAS KONTAKTÓW Z INNYMI OSOBAMI, ROZUMIENIA,
ŻE NALEŻY LICZYĆ SIĘ Z ICH UCZUCIAMI I POTRZEBAMI
DLA PROBLEMÓW INNYCH OSÓB POPRZEZ OKAZYWANIE IM ZAINTERESOWANIA,
PODJĘCIE ROZMOWY CZY POMOCY
A TAKŻE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH
ORAZ POSŁUGIWANIE SIĘ SYMBOLAMI MATEMATYCZNYMI
WYKONYWANIA POLECEŃ, WSPÓŁPRACY Z DZIEĆMI W CZASIE ZAJĘĆ GRUPOWYCH
POPRZEZ EKSPERYMENTY, DOŚWIADCZENIA ,ROZMOWY, WNIOSKOWANIE
POPRZEZ WIELOŚĆ ĆWICZEŃ SŁUCHOWYCH I SŁUCHOWO-WZROKOWYCH
I W ŻYCIU CODZIENNYM
W SYTUACJI TRUDNEJ, W TYM W SYTUACJI TRUDNEJ EMOCJONALNIE
ODPOWIADANIA NA PYTANIA DO TEKSTU LITERACKIEGO