Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
na miesiąc czerwiec
dla grupy Przyjaciele Kubusia Puchatka

TYDZIEŃ I

PRAWA WSZYSTKICH DZIECI

prawa dziecka

OBSZAR FIZYCZNY:

-WDRAŻANIE DO WYKONYWANIA ĆWICZEŃ ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ CZYNNOŚCIOWĄ LUB SŁOWNĄ

-WDRAŻANIE DO PRZESTRZEGANIA ZASAD ZACHOWUJĄCYCH PORZĄDEK I BEZPIECZEŃSTWO

-REGULOWANIE SIŁY NACISKU DŁONI PODCZAS POSŁUGIWANIA SIĘ PRZYPORAMI PLASTYCZNYMI.

OBSZAR EMOCJONALNY:

-DOSTRZEGANIE ODMIENNOŚCI, NIEPOWTARZALNOŚCI KAŻDEJ OSOBY

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI WERBALIZOWANIA MYŚLI I OCZEKIWAŃ, STANÓW EMOCJONALNYCH

-NAŚLADOWANIE POZYTYWNYCH WZORCÓW ZACHOWAŃ, NIEULEGANIE NACISKOM
ORAZ NEGATYWNYM WZORCOM

-ROZUMIENIE, ŻE KAŻDY MA PRAWO DO ODCZUWANIA EMOCJI I DO ICH OKAZYWANIA

OBSZAR SPOŁECZNY:

-KSZTAŁTOWANIE POSTAWY EMPATII ORAZ CHĘCI UDZIELANIA OSOBOM TEGO POTRZEBUJĄCYM

-WDRAŻANIE DO OKAZYWANIA SZACUNKU OSOBOM Z NAJBLIŻSZEGO OTOCZENIA

-KSZTAŁTOWANIE POSTAWY AKCEPTACJI I TOLERANCJI W OBRĘBIE SPOŁECZNOŚCI,
W KTÓREJ DZIECKO FUNKCJONUJE.

OBSZAR POZNAWCZY:

-WDRAŻANIE DO AKTYWNEGO UCZESTNICZENIA W ZABAWACH UTRWALAJĄCYCH ZNAJOMOŚĆ LITER

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA ( WG MOŻLIWOŚCI DZIECI)

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ROZUMIENIA PRZECZYTANEGO TEKSTU

-KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA WYRAZÓW Z ROZSYPANEK LITEROWYCH
I ZDAŃ Z ROZSYPANEK WYRAZOWYCH

-DOSKONALENIE ORIENTACJI W SCHEMACIE WŁASNEGO CIAŁA

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ORIENTACJI NA KARTCE LUB INNEJ PŁASZCZYŹNIE

 

TYDZIEŃ II

EGZOTYCZNE PODRÓŻE

egzotyczne podróże

OBSZAR FIZYCZNY:

-KSZTAŁTOWANIE SAMOKONTROLI WYKONYWANIA ĆWICZEŃ, REGULOWANIA ODDECHU,
RADZENIA SOBIE ZE ZMĘCZENIEM

-WDRAŻANIE DO WYKORZYSTYWANIA W SALI RÓŻNORODNEGO MATERIAŁU
DO SAMODZIELNEGO DZIAŁANIA, TWORZENIA WG SWOICH POMYSŁÓW,
Z WŁASNEJ INICJATYWY

OBSZAR EMOCJONALNY:

-KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI ZACHOWANIA SIĘ ADEKWATNEGO DO SYTUACJI
PODCZAS KONTAKTÓW Z INNYMI OSOBAMI, ROZUMIENIA,
ŻE NALEŻY LICZYĆ SIĘ Z ICH UCZUCIAMI I POTRZEBAMI

-KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI WYRAŻANIA WSPÓŁCZUCIA I ZROZUMIENIA
DLA PROBLEMÓW INNYCH OSÓB POPRZEZ OKAZYWANIE IM ZAINTERESOWANIA,
PODJĘCIE ROZMOWY CZY POMOCY

OBSZAR SPOŁECZNY:

-WDRAŻANIE DO PRZESTRZEGANIE NORM I ZASAD SPOŁECZNYCH OBOWIĄZUJĄCYCH W GRUPIE

-WDRAŻANIE DO PRACY ZESPOŁOWEJ

-KSZTAŁTOWANIE POSTAWY TOLERANCJI I ŻYCZLIWOŚCI WOBEC INNYCH LUDZI

OBSZAR POZNAWCZY:

-POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT RÓŻNIC I PODOBIEŃSTW MIĘDZY LUDŹMI

-POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT ZWIERZĄT ŻYJĄCYCH W BLISKIM I DALSZYM OTOCZENIU,
A TAKŻE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH

-ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM

-ROZWIJANIE KREATYWNOŚCI PLASTYCZNEJ

-KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI DODAWANIA I ODEJMOWANIA W ZAKRESIE 10 LUB WIĘKSZYM
ORAZ POSŁUGIWANIE SIĘ SYMBOLAMI MATEMATYCZNYMI

 

TYDZIEŃ III

LETNI OBSERWATOR PRZYRODY

letnie obserwacje

OBSZAR FIZYCZNY:

-DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI CIAŁA I KOORDYNACJI

-WDRAŻANIE DO ZABAW RUCHOWYCH, W TYM Z PRZYBORAMI

OBSZAR EMOCJONALNY:

-KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI

-KSZTAŁTOWANIE POSTAWY SZACUNKU I TROSKI WOBEC ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO

OBSZAR SPOŁECZNY:

-KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI OBDARZANIA UWAGĄ OSOBY DOROSŁEJ,
WYKONYWANIA POLECEŃ, WSPÓŁPRACY Z DZIEĆMI W CZASIE ZAJĘĆ GRUPOWYCH

OBSZAR POZNAWCZY:

-ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ PRZYRODNICZYCH, POGŁĘBIANIE WIEDZY PRZYRODNICZEJ
POPRZEZ EKSPERYMENTY, DOŚWIADCZENIA ,ROZMOWY, WNIOSKOWANIE

-DOSKONALENIE I ROZWIJANIE PAMIĘCI SEKWENCYJNEJ, PAMIĘCI I KONCENTRACJI SŁUCHOWEJ

-ZINTENSYFIKOWANIE PRZYGOTOWAŃ DO PODJĘCIA NAUKI CZYTANIA I PISANIA
POPRZEZ WIELOŚĆ ĆWICZEŃ SŁUCHOWYCH I SŁUCHOWO-WZROKOWYCH

-WYKORZYSTYWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMARYCZNYCH W CZASIE ZABAW
I W ŻYCIU CODZIENNYM

 

TYDZIEŃ IV

RADOSNE WAKACJE
radosne wakacje

OBSZAR FIZYCZNY:

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI POSŁUGIWANIA SIĘ NARZĘDZIEM PISARSKIM

-WDRAŻANIE DO PODEJMOWANIE ZABAW KONSTRUKCYJNYCH

OBSZAR EMOCJONALNY:

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PODEJMOWANIA WYSILKU INTELEKTUALNEGO WYSIŁKU
W SYTUACJI TRUDNEJ, W TYM W SYTUACJI TRUDNEJ EMOCJONALNIE

OBSZAR SPOŁECZNY:

-ZAZNAJOMIENIE DZIECI Z ZASADAMI BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS WAKACYJNEGO WYPOCZYNKU

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁPRACY

OBSZAR POZNAWCZY:

-ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA SPÓJNEJ WYPOWIEDZI

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA PRAC PLASTYCZNO- TECHNICZNYCH WG INSTRUKCJI

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI UWAŻNEGO SŁUCHANIA TEKSTU,
ODPOWIADANIA NA PYTANIA DO TEKSTU LITERACKIEGO

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI STOSOWANIA LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH I PORZĄDKOWYCH

-DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PORÓWNYWANIA LICZEBNOŚCI ZBIORÓW.