CO SŁYCHAĆ U KUBUSIÓW W KWIETNIU?

 

farma-traktor-zwierzeta

MIESZKAŃCY DOMU I ZAGRODY

01.04.-05.04.2024

OBSZAR FIZYCZNY

 * DBANIE O HIGIENĘ ORAZ DOSTRZEGANIE ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCEGO Z JEJ NIEPRZESTRZEGANIA

* WYKAZYWANIE SIĘ SPRAWNOŚCIĄ RĄK ORAZ KOORDYNACJĄ WZROKOWO-RUCHOWĄ

* PRAWIDŁOWE I BEZPIECZNE POSŁUGIWANIE SIĘ NARZĘDZIAMI I PRZYBORAMI PLASTYCZNYMI

OBSZAR EMOCJONALNY

* WSPÓŁODCZUWANIE EMOCJI ZWIERZĄT DOMOWYCH, WRAŻLIWOŚĆ NA ICH POTRZEBY 

* ZAINTERESOWANIE MIEJSCAMI, W KTÓRYCH ŻYJĄ ZWIERZĘTA BEZDOMNNE, CHĘĆ NIESIENIA IM POMOCY

* EMPATYCZNY STOSUNEK DO ZWIERZĄT I WRAŻLIWOŚĆ NA ICH LOS

OBSZAR SPOŁECZNY

* ZNAJOMOŚĆ I ROZUMIENIE OBOWIĄZKÓW CZŁONKÓW RODZINY W ZAKRESIE OPIEKI NAD ZWIERZĘTAMI

* PRAWIDŁOWA REAKCJA NA ZAUWAŻONE ZAGROŻENIE LUB WYRZĄDZANĄ KRZYWDĘ ZWIERZĘTOM

OBSZAR POZNAWCZY

* WZBOGACANIE WIEDZY NA TEMAT ZWIERZĄT DOMOWYCH I HODOWLANYCH

* PORÓWNYWANIE DŁUGOŚCI „NA OKO” I PRZYKŁADANIE PRZEDMIOTÓW, UŻYWANIE OKREŚLEŃ DŁUŻSZY, KRÓTSZY

* PORZĄDKOWANIE PRZEDMIOTÓW WG DŁUGOŚCI WZRASTAJĄCEJ LUB MALEJĄCEJ

* LICZENIE I ODZWIERCIEDLENIE LICZBY ELEMENTÓW NA PALCACH LUB ZBIORACH ZASTĘPCZYCH

* DOSTRZEGANIE ZNACZENIA CYFR I NUMERACJI W ŻYCIU CODZIENNYM

 

morska 

MORSKIE PRZYGODY

15.04. - 19.04.2024

OBSZAR FIZYCZNY

* UCZESTNICZENIE W ORGANIZOWANYCH ZABAWACH RUCHOWYCH W SALI I NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

* UTRWALENIE ZASAD BEZPIECZEŃSTWA DOTYCZĄCYCH PRZEBYWANIA BLISKO AKWENÓW WODNYCH

* ODGRYWANIE RÓL W ZABAWACH PARATEATRALNYCH, POSŁUGIWANIE SIĘ MOWĄ, GESTEM, RUCHEM ORAZ REKWIZYTAMI

OBSZAR EMOCJONALNY

* WCZUWANIE SIĘ W EMOCJE I UCZUCIA OSÓB Z NAJBLIŻSZEGO OTOCZENIA

* DOSTRZEGANIE EMOCJONALNEJ WARTOŚCI OTOCZENIA PRZYRODNICZEGO JAKO ŹRÓDŁA SATYSFAKCJI ESTETYCZNEJ

* PRZEJAWIANIE ŻYCZLIWOŚCI I TROSKI WOBEC ZWIERZĄT I ROŚLIN

OBSZAR SPOŁECZNY

* UCZESTNICZENIE W ZAJĘCIACH , PRZESTRZEGANIE USTALONYCH REGUŁ BYCIA ŻYCZLIWYM

* KSZTAŁTOWANIE AKTYWNEJ POSTAWY PODCZAS ZAJĘĆ, STAWIANIE PYTAŃ I UDZIELANIE ODPOWIEDZI

* ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI BEZPOŚREDNIEGO ZWRACANIA SIĘ DO ROZMÓWCY

OBSZAR POZNAWCZY

* POSZERZENIE WIEDZY Z ZAKRESU AKWENÓW WODNYCH, FLORY, FAUNY, MÓRZ I OCEANÓW

* DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ANALIZY I SYNTEZY SYLABOWEJ WYRAZÓW

* DOSKONALENIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ WYRAZÓW NIEZBĘDNEJ DO NAUKI CZYTANIA

* POSZERZANIE WIADOMOŚCI NA TEMAT STANU SKUPIENIA WODY: ZAMARZANIE, TOPNIENIE, SKRAPLANIE, PAROWANIE

* ROZUMIENIE WPŁYWU ZANIECZYSZCZENIA ŚRODOWISKA NA FUNKCJONOWANIE LUDZI, ZWIERZĄT I ROŚLIN

* WYKONYWANIE ZADAŃ WG INSTRUKCJI CZYNNOŚCIOWYCH

* WDRAŻANIE DO POSŁUGIWANIA SIĘ LICZEBNIKAMI PORZĄDKOWYMI PODCZAS LICZENIA

* DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI POSŁUGIWANIA SIĘ POJĘCIAMI DOTYCZĄCYMI KIERUNKU W PRZESTRZENI Z WŁASNEGO PUNKTU WIDZENIA, ALE I Z PUNKTU WIDZENIA INNEJ OSOBY- W PRAWO, W LEWO, DO PRZODU

 

ekologia 

                 EKOLOGIA NA CO DZIEŃ
                                                     15.04.-19.04.2024

           OBSZAR FIZYCZNY

* SYSTEMATYCZNE UCZESTNICTWO W ZABAWACH RUCHOWYCH W SALI I NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

* PRZESTRZEGANIE ZASAD ZAPEWNIAJĄCYCH PORZĄDEK I BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS ZABAW RUCHOWYCH, GIMNASTYCZNYCH

* DOSKONALENIE MAŁEJ MOTORYKI POPRZEZ STOSOWANIE RÓŻNYCH CHWYTÓW PRZY PRACACH PLASTYCZNYCH I KONSTRUKCYJNYCH

* KSZTAŁTOWANIE KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ

         OBSZAR EMOCJONALNY

* DOKONYWANIE OCENY ZACHOWANIA SWOJEGO I INNYCH OSÓB NA PODSTAWIE OBSERWACJI, ODNOSZENIE SIĘ DO KODEKSU ZACHOWANIA

* KSZTAŁTOWANIA UMIEJĘTNOŚCI RADZENIA SOBIE W SYTUACJACH POTENCJALNIE TRUDNYCH DLA DZIECKA

* DOSTRZEGANIE EMOCJONALNEJ WARTOŚCI OTOCZENIA PRZYRODNICZEGO JAKO ŹRODŁA SATYSFAKCJI ESTETYCZNEJ

        OBSZAR SPOŁECZNY

* PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ CHRONIĄCYCH ZASOBY PRZYRODNICZE NP.: SEGREGACJA ŚMIECI

* ROZWIJANIE EMPATYCZNEGO STOSUNKU DO ZWIERZĄT I WYKAZYWANIE WRAŻLIWOŚCI NA ICH LOS

       OBSZAR POZNAWCZY

* DOSTRZEGANIE WPŁYWU DZIALALNOŚCI CZŁOWIEKA NA PRZYRODĘ- ZANIECZYSZCZENIE ŚRODOWISKA

* CZYTANIE SYMBOLI I ZNAKOW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W OTOCZENIU

* DOSKONALENIE KOMPETENCJI I INTUICJI MATEMATYCZNYCH- KLASYFIKACJA, PRZELICZANIE, MIERZENIE OBJĘTOŚCI

* ZAPOZNANIE SIĘ ZE ZNAKIEM GRAFICZNYM LITERY G

* EKSPERYMENTOWANIE Z DŹWIĘKIEM I RYTMEM - TWORZENIE WŁASNYCH INSTRUMENTÓW 

moja-polska

 POLSKA- MÓJ KRAJ

  22.04.-02.05.2024

   OBSZAR FIZYCZNY

* SYSTEMATYCZNE UCZESTNICTWO W ZABAWACH RUCHOWYCH W SALI I NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

* DOSKONALENIE KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ

* ESTETYCZNE WYKONYWANIE PRAC PLASTYCZNYCH

OBSZAR EMOCJONALNY

* ODCZUWANIE DUMY Z PRZYNALEŻNOŚCI DO SPOŁECZNEJ RODZINY, GRUPY PRZEDSZKOLNEJ, MIESZKAŃCÓW MIEJSCOWOŚCI, POLSKI

* UWAŻNE SŁUCHANIE I ANALIZA WYPOWIEDZI INNYCH OSÓB

OBSZAR SPOŁECZNY

* KSZTAŁTOWANIE ŚWIADOMOŚCI NARODOWEJ

* POZNAWANIE SPOSOBÓW CZCZENIA WAŻNYCH MIEJSC, ROCZNIC, HISTORYCZNYCH WYDARZEŃ

* PRZESTRZEGANIE OBOWIĄZKU SZANOWANIA WSPÓLNEGO MIENIA

OBSZAR POZNAWCZY

* TWORZENIE KĄCIKA PATRIOTYCZNEGO PRZY OKAZJI ŚWIĄT NARODOWYCH I WAŻNYCH DLA KRAJU WYDARZEŃ

* WYMIENIANIE SYMBOLI NARODOWYCH

* SŁUCHANIE I PODEJMOWANIE PRÓB ZESPOŁOWEGO ZAŚPIEWANIA HYMNU PAŃSTWOWEGO Z ZACHOWANIEM WŁAŚCIWEJ POSTAWY CIAŁA

* ZNAJOMOŚĆ NAZWISK WYBITNYCH POLAKÓW I ICH DOKONAŃ

* LICZENIE I ODZWIERCIEDLENIE LICZBY ELEMENTÓW NA PALCACH LUB ZBIORACH ZASTĘPCZYCH

* ZAPOZNANIE SIĘ ZE ZNAKIEM GRAFICZNYM LITERY F

* DOKONYWANIE ANALIZY I SYNTEZY SYLABOWEJ I GŁOSKOWEJ PROSTYCH WYRAZÓW

* WYKONYWANIE PRAC PLASTYCZNYCH ODZWIERCIEDLAJĄCYCH BARWY NARODOWE, WYGLĄD FLAGI, GODŁA

 

 

KUBUSIOWE NOWINKI

 

10.04.2024 - LEKCJA TEATRALNA

W TEATRZE MIEJSKIM

W RAMACH MIĘDZYNARODOWEGO DNIA TEATRU

12.04.2024 - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ

LOTNICTWA I 
KOSMONAUTYKI 


22.04.2024 - 
DZIEŃ ZIEMI


23.04.2024 - ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI