MOTYLKOWE WIADOMOŚCI

LISTOPAD 2016

 

 

OFERTY EDUKACYJNE:

 

"KRÓLESTWO BAJEK"

 

BĘDZIEMY:bajki

  • rozwijać zainteresowania książkami,
  • słuchać bajek, wierszy, opowiadań,
  • rozpoznawać postacie z bajek,
  • opowiadać na pytania dotyczące utworu literackiego
  • wskazywać różnice pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • odgrywać role posługując się mimiką,
  • rytmicznie poruszać się przy muzyce,
  • rysować wg. insrukcji czynnościowej (działania daltońskie),

"JESIENNA SZARUGA"

 

BĘDZIEMY:jesienna szaruga

  • obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie,
  • poznawać i określać zjawiska atmosferyczne,
  • utrwalać zasady bezpieczeństwa, przestrzegać umów,
  • grać na instrumentach perkusyjnych,
  • słuchać muzyki poważnej,
  • podejmować próby składania izaginania papieru,
  • używać określeń dużo – mało,

"UBIERAMY SIĘ CORAZ CIEPLEJ"

 

BĘDZIEMY:ubieranie

  • doskonalić samodzielność (ubieranie się i rozbieranie)

– praca w szatni, przygotowanie do zajęć ruchowych.....

  • wypowiadać się na temat treści wiersza,
  • nazywać części ciała,
  • wymieniać nazwy jesiennej garderoby,
  • zwracać uwagę na ubieranie się odpowiednio do pogody, aktualnej pory roku,
  • reagować na zmiany tempa i dynamiki,
  • współdziałać z partnerem podczas zabaw muzyczno – ruchowych,
  • rozwijać aktywność twórczą,

"PRZYGOTOWANIE ZWIERZĄT DO ZIMY"

 

BĘDZIEMY: wiewiora

  • poznawać zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy,
  • przyporządkowywać mieszkańców lasu do ich "domów",
  • rozwijać analizę i syntezę słuchową,
  • łączyć elementy w całość,
  • odtwarzać ruchem treść piosenki
  • malować farbą za pomocą watki,
  • kojarzyć kolory z ich nazwami,
  • sprawnie wykonywać podstawowe czynności ruchowe.

 

MOTYKLOWE NOWINKI

  • 02.11-10.11 - I MOTYLKOWA AKCJA CZYTANKOWA: "CZYTAJKI UMILAJKI" - RODZICE CZYTAJĄ "MOTYLKOM" BAJKI :)
  • 04.11 - DZIEŃ POSTACI Z BAJEK ( prośba o stroje dla dzieci lub rekwizyty bajkowe) :)
  • 21.11 - DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI :)
  • 25.11 - DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA (przynosimy do przedszkola pluszowe misie):)
  • 30.11 - ANDRZEJKI :)

POZDRAWIAMY MOTYLKOWO

MOTYL3-MIŁO I KOLOROWO :)

 

 

MOTYLKOWE WIADOMOŚCI

PAŹDZIERNIK 2016

 

OFERTY EDUKACYJNE:

  • „JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE”

jesiennie

BĘDZIEMY:

  • rozpoznawać wybrane owoce i warzywa po wyglądzie, kształcie, smaku,
  • poznawać zasady zdrowego żywienia,
  • samodzielnie przygotowywać sałatkę owocową,
  • rozwiązywać zagadki słowne i obrazkowe,
  • posługiwać się pojęciami: wysoko – nisko,
  • łączyć przedmioty w pary,
  • rozbudzać wyobraźnię,
  • modelować z masy solnej,
  • podejmować w zabawie określone role,
  • śpiewać piosenki i ilustrować ruchem ich treści,
  • wprowadzać wizualizację -tablicę obecności -działania daltońskie.
  • „PARK JESIENIĄ”

parkjesien

BĘDZIEMY:

  • rozpoznawać i nazywać owoce drzew rosnących w parku,
  • rozwijać kompetencje językowe,
  • poznawać i stosować  symbole graficzne w naszym „kalendarzu pogody”,
  • układać wzory z tworzywa przyrodniczego,
  • wycinać nożyczkami proste kształty,
  • przeliczać, stosując liczebniki porządkowe,
  • słuchać i rozpoznawać odgłosy z otoczenia,
  • tworzyć muzykę korzystając z instrumentów muzycznych,
  • rozwijać koordynację słuchowo – ruchową.
  • „CO SŁYCHAĆ JESIENIĄ W LESIE?”

zwierzeta jesienia

 

BĘDZIEMY:

  • rozpoznawać i nazywać niektóre zmiany zachodzące w przyrodzie,
  • poznawać zwyczaje zwierząt leśnych,
  • klasyfikować przedmioty na podstawie jednej cechy,
  • rozwijać umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • poszerzać doświadczenia plastyczne,
  • doskonalić wymowę poprzez usprawnienie narządów artykulacyjnych,
  • ustalać kolejność zdarzeń,
  • poruszać się rytmicznie,
  • współdziałać w tańcu z partnerem,
  • doskonalić sprawność ruchową,
  • aktywnie uczestniczyć we wspólnych zabawach.

MOTYLKOWE NOWINKI:

  • wybierzemy się na wycieczkę do ogródka :) i parku :)
  • weźmiemy udział w uroczystości z okazji święta pracowników naszego przedszkola :)
  • spotkamy się w lesie na polanie (KARCZMA BOROWA) wspólnie z RODZICAMI :), planujemy „BIEG RODZINNY ZA MOTYLKIEM” oraz OGNISKO :)

POZDRAWIAMY  MOTYLKOWO

- MIŁO I KOLOROWO :)

 

 

MOTYLKOWE WIADOMOŚCI

WRZESIEŃ 2016motylki09

 

 

 

 

 

OFERTY EDUKACYJNE:

 

witamy w przedszkolu

 

„NASZE PRZEDSZKOLE”


BĘDZIEMY:

  • poznawać nowych kolegów i koleżanki,
  • podawać informacje o sobie: określać swoje ulubione zajęcia,zabawy...
  • urządzać kąciki zabaw,
  • „zwiedzać” przedszkole (nazywać pomieszczenia, pracowników,grupy...)
  • układać kodeks grupowy – umowy obowiązujące w grupie,
  • podejmować wspólne zabawy,
  • utrwalać znaczki indywidualne,
  • doskonalić czynności samoobsługowe: ubieranie i rozbieranie,mycie rąk, zębów...
  • poznawać nowe zabawy, wiersze, piosenki,
  • rozpoznawać i nazywać kolory podstawowe,
  • uczestniczyć we wspólnych zabawach

mot. dzieci

 

„NASZA GRUPA”


BĘDZIEMY:

  • wymieniać imiona kolegów i koleżanek,
  • przestrzegać wspólnie ustalonych umów,
  • bawić się wspólnie z kolegami i koleżankami,
  • poruszać się odpowiednio do muzyki,
  • przeliczać w zakresie czterech,
  • używać określeń: wysoki, niski,
  • rozwijać sprawność manualną,
  • uczestniczyć w zabawach i zajęciach ruchowych,
  • rozwijać analizę i syntezę wzrokową,
  • wprowadzać wizualizację planu dnia, dni tygodnia - działania daltońskie - oraz pełnić dyżury przy posiłkach i w łazience.

 

MOTYLKOWE NOWINKI:

 

                   15.09. - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI (ubieramy ubranka w kropki lub naklejamy kropki) :)

                   20 09. - IV DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA – niespodzianka dla dzieci młodszych – bawimy się wspólnie z „BIEDRONKAMI” :)

                   23.09. - KOLOROWY DZIEŃ – POMARAŃCZOWY – POWITAMY JESIEŃ (ubieramy ubranka w kolorze pomarańczowym) :)

…BĘDZIE KOLOROWO – MOTYLKOWO :)

 

 

motyl7MOTYLKOWE WIADOMOŚCI  CZERWIEC 2016

 

                 CO LATA? CO PŁYWA? CO JEŹDZI?

    

         samolot statek samochod

będziemy:

  -   rozwijać zainteresowania techniką,

  -   konstruować pojazdy z klocków lego,

  -    „tworzyć” pojazdy z orgiami,

  -  rozwijać  koordynację wzrokowo-ruchową,

  -    zachęcać do wielozdaniowych wypowiedzi,

  -    układać historyjkę obrazkową do opowiadania H. Zdzitowieckiej „Czyj okręt najlepszy?,

 

CZY TO JUŻ LATO???

lato

będziemy m.in.:

   -  poznawać zjawiska atmosferyczne występujące w lecie: burza (bezpieczeństwo), tęcza,

    - rozwijać swoje zainteresowania (inteligencje wielorakie),

    - rozwiązywać zagadki muzyczne,

    - tańczyć, śpiewać,  (wykorzystując instrumenty perkusyjne),

    - liczyć, porównywać,

   -  rozwijać zainteresowania przyrodnicze,

    

TO JUŻ WAKACJE – WAKACYJNE RADY!

słońce

będziemy:

    - wypowiadać się na temat wakacyjnych planów,

    - bawić się przy muzyce,

   -  doskonalić artykulację,

   -  rozwijać zainteresowania plastyczne,

   - rozwijać zainteresowania literaturą,

    - poznawać ciekawe miejsca w Polsce – góry ….

    - utrwalać zasady bezpiecznych zabaw,

 

 

 

TO RÓWNIEŻ WARTO WIEDZIEĆ!

 

 

  • 01.06 (środa), - będziemy uczestniczyć w zabawach z okazji DNIA DZIECKAJ
  • 02.06 zwartek) – PIKNIK RODZINNY
  • 03.06 (piątek) – AUDYT, (PLAN DALTOŃSKI),
  • 06.06 (poniedziałek) – wyjście do Ratusza – odbiór nagrody za udział w konkursie plastycznym,
  • Wycieczka na Dworzec Kolejowy,
  • 23.06– uroczyste pożegnanie dzieci odchodzących do szkoły

 

 

 

 

NASZYM KOCHANYM DZIECIOM

ORAZ RODZICOM ŻYCZYMY WSPANIAŁYCH, PEŁNYCH NIEZAPOMNIANYCH WRAŻEŃ WAKACJI.

           BUZKA  BUZKA  BUZKA BUZKA        

DO ZOBACZENIA

WE WRZEŚNIU!!!

 

 

                ”Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

J.Korczak            

                                       

 

 

MOTYLKOWE WIADOMOŚCI – GRUPA II      MAJ 2016

Oferty edukacyjne

 

łąka NA WIOSENNEJ ŁĄCE 

                                                                         4.05-11.05.2016r.        

 

będziemy:

  • rozwijać zainteresowania przyrodą
  • rozróżniać rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych – łąka,
  • rozwijać swoje zainteresowania,
  • uczestniczyć w zajęciach i zabawach ruchowych z  nietypowymi przyborami; butelkami plastikowymi, rolkami… .
  • ćwiczyć artykulację w oparciu o wiersz „Dzień na łące”,
  •  wprowadzać kolejne wizualizacje: „to potrafię”,
  • tańczyć i śpiewać,
  •   miło i radośnie spędzać czas w przedszkolu    

 

 

MOTYL3MOTYL3MOTYL3

mapaJESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM

12.05 - 13.05

będziemy m.in.

 

  •  utrwalać: nazwę miejscowości, w której mieszkamy,
  • symbole narodowe: flaga, godło, hymn,
  • pojęcia: „Polska  - moja Ojczyzna”,  „jestem europejczykiem”,

    

    

 

rodzinaMOJA RODZINA… 23.05- 30.05

 

będziemy:

 

  • wypowiadać się na temat swojej rodziny,
  • poznawać zawody, które wykonują  Rodzice,
  • bawić się przy muzyce,
  • rozwiązywać zagadki muzyczne,
  • doskonalić artykulację,
  • rozwijać zainteresowania plastyczne
  •   porównywać liczebności dwóch zbiorów,
  • słuchać bajek, rozwijać zainteresowania literaturą,
  • układać historyjkę obrazkową do opowiadania H. Bechler "Zajączek z rozbitego lusterka"

 

 

 

MOTYL1TO RÓWNIEŻ WARTO WIEDZIEĆ!

  • 05.05(czwartek), - będziemy uczestniczyć w zabawach z uczniami  ZSE  - „Zdrowy uśmiech”,
  • 11.05 - (środa) – podsumowanie projektu „Przedszkole talentów”,
  • Wycieczka do Jednostki Straży Pożarnej,
  • Wycieczka do radia ELKA – terminy wycieczek podamy wkrótceJ

              

 

 

 ”Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

J.Korczak  

motyl 6         

 

 

MOTYLKOWE WIADOMOŚCI – GRUPA II      KWIECIEŃ 2016

Oferty edukacyjne:

 

zdrowieDBAMY O ZDROWIE

                     

będziemy:

motyl doskonalić umiejętność mycia ząbków,

motylkształtować nawyki dbania o higienę osobistą,

motyl rozwijać swoje zainteresowania ,

motyl   uczestniczyć w zajęciach i zabawach ruchowych,

motylwzbogacać naszą wiedzę – rozmawiać o tym, że przyjmowanie lekarstw w czasie choroby jest konieczne

motyl wzbogacać wiedzę o pracy lekarza, pielęgniarki,

 

 

kura NA WIEJSKIM PODWÓRKU

będziemy m.in.

    motylrozpoznawać  i nazywać zwierzęta zamieszkujące

wiejskie podwórko, (wybrane)

    motylposługiwać się nazwami oznaczającymi mieszkania

zwierząt,

  motyl  rozwijać kreatywność dzieci - rysować, lepić, malować…  wybrane zwierzęta,

    motylukładać zakończenie opowiadania „Kaczuszka Pogaduszka”,

   motyl liczyć,

    motylbawić się przy piosenkach: „Koza”, „Dziwne rozmowy”,

    

słon MIESZKAŃCY ZOO 

   

  będziemy:

    motylszukać różnic w kolorach i wyglądzie zwierząt egzotycznych,

    motylliczyć,

    motylbawić się przy muzyce,

    motylrozwiązywać zagadki,

    motylinscenizować treść wiersza: „Trzy słonie” M. Golc

    motylrozwijać sprawność manualną,

    motylpoznawać ciekawostki o wybranych zwierzętach zamieszkujących zoo,

   motyl utrwalać i wzbogacać wiedzę podczas wycieczki do Mini ZOO,

    motylutrwalać zasady bezpieczeństwa,

 

 

figuryW KRAINE LICZB I

                           FIGUR GEOMETRYCZNYCH.

   będziemy:

    motylliczyć obiekty, rozpoznawać liczenie poprawne od błędnego,

    motyltworzyć „liczbową krainę” poprzez wykonywanie domów z kartonów, ozdabianie wg pomysłów dzieci (wykorzystanie „wałków malarskich”, pędzelków…,

    motylśpiewać piosenki, tańczyć,

    motylrozwijać twórcze działania poprzez zabawy figurami

geometrycznymi,

 

 

TO RÓWNIEŻ WARTO WIEDZIEĆ!

 

 

5.04. (wtorek),  -wybierzemy się na wycieczkę do apteki

14.04. (czwartek), – zwiedzimy  w Muzeum wystawę  „Magiczny świat domków dla lalek” , (ul. Narutowicza), -wychodzimy ok. godz. 9.20,

20.04. – wycieczka autokarowa do Mini ZOO

22.04.(piątek), godz. 9.00 – wychodzimy do ZSE (uczestniczyć będziemy w zabawach o tematyce ekologicznej – Dzień Ziemi,

 

 

              ”Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

J.Korczak

            

MOTYL3SZANOWNI RODZICE!

   W związku z omawianą tematyką  NA WIEJSKIM PODWÓRKU,  

(termin: 11.04 -15.04)

zapraszamy Rodziców oraz dzieci

do pomocy w organizacji WIEJSKIEJ ZAGRODY. Nasza zagroda powstanie w szatni!

  Uprzejmie prosimy o wykonanie zwierząt

z wiejskiego podwórka (technika pracy wg uznania).

 

Kochani Rodzice! -  czas spędzony

z dzieckiem nie jest czasem straconymJ

  

                                       

 

 

MOTYLKOWE WIADOMOŚCI – GRUPA II    motyl  MARZEC 2016 motyl1111

 

Oferty edukacyjne:

 

snieg  deszczMARZEC FIGLARZEC chmura

        „W marcu jak w garncu”

będziemy:

 

 

  • poznawać przysłowia związane z marcem i marcową pogodą,
  • bawić się wykorzystując samodzielnie wykonaną mapą pogody, (prezenter pogody).
  • rozwijać inteligencje wielorakie poprzez dostarczanie dzieciom materiałów do rozwijania swoich zainteresowań, (centra edukacyjne),
  • uczyć się rymowanek, wierszyków,
  • liczyć, rozpoznawać i nazywać figury geometryczne,
  • poszerzać doświadczenia plastyczne,

 

 

zonkil „NAPLOTKOWAŁA SOSNA, ŻE JUŻ

 

                          SIĘ ZBLIŻA WIOSNA…” 

będziemy:

 

 

  • obserwować zmiany zachodzące przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,
  • słuchać odgłosów przyrody,
  • uczyć się piosenek o wiośnie,
  • rozwiązywać zagadki,
  • zakładać „mini ogródek na drabinie”, (założymy hodowlę
  • cebuli, rzeżuchy, fasoli, pietruszki),
  • poznawać warunki dla wzrostu roślin,
  • wybierzemy dyżurnych  - (pedagogika planu daltońskiego),
  • wdrażać do samodzielnego i bezpiecznego organizowania czasu wolnego w przedszkolu,
  • tworzyć „wiosenną muzykę” przy pomocy instrumentów
  • perkusyjnych,

 

 

zajac swieta„TO JUŻ WIELKANOC, TO JUŻ

 WIELKANOC…,”

będziemy:

 

 

  • uczestniczyć w zabawach dających naszym dzieciom
  • radość i satysfakcję,
  • uczestniczyć w zabawach twórczych związanych
  • ze świętami Wielkanocnymi, (malowanie pisanek, kraszanek ….),
  • poznawać tradycje związane ze Świętami,
  • słuchać utworów muzyki klasycznej - „Muzyka dla Smyka”,
  • układać historyjkę obrazkową do opowiadania
  •  „Zajączek”, (przyczyna – skutek),

 

TO RÓWNIEŻ WARTO WIEDZIEĆ!

 

 

 

 

 

  • 2.03. – obejrzymy teatrzyk w wykonaniu aktorów z Krakowa „MANIERY BIEDRONKI LUCYNKI”
  • 10.03 (czwartek), – uczestniczyć będziemy w zajęciu muzealnym „Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych”,                Bardzo serdecznie dziękujemy Rodzicom Jakuba K. za  zorganizowanie wyjścia do MUZEUM.
  • 11.03 – wybierzemy się na wycieczkę do ogrodnika lub… niespodzianka…
  • Przypominamy o Konkursie recytatorskim – informacje o konkursie będziemy przekazywać na bieżąco – FINAŁ konkursu 21 marca,
  • 21.03. – Powitanie WIOSNY,
  • 23.03.- Spotkanie z ZAJĄCZKIEM – śniadanko wielkanocne.

 

 

 

             

 

 

   ”Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

J.Korczak

 

 

pisanki pisanki pisanki pisanki

NASZYM SZANOWNYM RODZICOM Z OKAZJI ŚWIĄT WIELKANOCNYCH,  PRZESYŁAMY KOSZYK PEŁEN ŚWIĄTECZNYCH ŻYCZEŃ, WPLECIONYCH MIĘDZY WIOSENNE KWIATY.

NASZYM KOCHANYM DZIECIOM ŻYCZYMY KOSZYCZKA PEŁNEGO NIESPODZIANEKJJJ

Wychowawczynie

 

zajaczek swieta 

 

 

 

 

 

 

 

J. Korczak

 

MOTYLKOWE WIADOMOŚCI – GRUPA II  images     

 LUTY 2016

 

Oferty edukacyjne:

 

basnie BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI… (II tygodnie)

          

będziemy:

 

  motylek1systematycznie  wzbogacać „kącik książek” o nowe  pozycje z zakresu literatury dziecięcej

motylek1zachęcać do czytania  dzieciom,

motylek1zachęcać do udziału w akcji „UWOLNIJ KSIĄŻKĘ”,

motylek1zapraszać dzieci do „zabaw w teatr” – odzwierciedlania treści utworów

motylek1 poznawać wiersze J.Tuwima,  J. Brzechwy,

motylek1 poszerzać doświadczenia plastyczne,

motylek1uczestniczyć  w zajęciach bibliotecznych,

motylek1rozwijać zainteresowania  literaturą,

 kucharzPRACA KUCHARKI  

 

będziemy:

 

motylek1poznawać czynności, jakie wykonują  osoby z najbliższego otoczenia,

 motylek1wdrażać do troski o swoje zdrowie,

motylek1poznawać zasady zdrowego żywienia,

motylek1obserwować pracę kucharki,

 motylek1samodzielnie przygotowywać kanapki,

motylek1liczyć, utrwalać kolory,

motylek1 wspomagać rozwój dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne,

motylek1wdrażać do samodzielnego i bezpiecznego organizowania czasu wolnego w przedszkolu,

 

 

TO RÓWNIEŻ WARTO WIEDZIEĆ!

  • Dzieci mogą do przedszkola przynosić swoje ulubione bajki…,(książeczki).
  • 4 lutego – „tłusty czwartek”  - akcja „Pączki do rączki”
  • 9 lutego (wtorek) w naszym przedszkolu – BALIK KARNAWAŁOWY – Rodziców prosimy o przygotowanie strojów dla swoich dzieci J
  • wprowadzimy kolejne wizualizacje – dyżury oraz „paski umiejętności”,  a także dla dzieci 4 –letnich  1 zadanie do wykonania z zaznaczeniem na tablicy zadań,
  • 17 lutego (środa) o godz. 15.30 odbędzie się zebranie z Rodzicami.  Celem spotkania jest m.in. przekazanie informacji o wynikach obserwacji. Serdecznie zapraszamy J

                ”Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

J.Korczak  

 

motylpobrane         

 

 

          MOTYLKOWE WIADOMOŚCI – GRUPA II motyl7

 

          STYCZEŃ 2016

 

 

Oferty edukacyjne:

zima  zima1  ZIMOWE ZABAWY

  • będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie zimą ;zwracać uwagę na piękno przyrody w zimowej szacie 
  • poznamy zjawiska atmosferyczne dla zimy, np. śnieg, mróz…, (będziemy eksperymentować),
  •  będziemy poszerzać doświadczenia plastyczne  
  • porównywać wielkości, 
  • rozwijać analizę i syntezę słuchowo – wzrokową,
  • poznamy sporty zimowe, a przede wszystkim jeśli pogoda będzie sprzyjać, będziemy korzystać z uroków zimy,
  • będziemy rozbudzać zainteresowanie  literaturą,

 

       serca   

  KOCHAM MOJĄ BABCIĘ, KOCHAM MEGO DZIADKA – TO NIE ŻARTY MOI MILI… 

  • będziemy utrwalać imiona członków najbliższej rodziny: mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek,
  • zachęcać  do okazywania uczuć członkom rodziny,
  • będziemy: rozwijać wyobraźnię,
  •  rozwijać sprawność manualną,
  •  pomożemy w przygotowaniu  zaproszeń dla naszych gości,
  • wykonamy prezenty dla Babci i Dziadka,
  • będziemy uczestniczyć w spotkaniu z Babciami i Dziadkami,

 

 

 

TO RÓWNIEŻ WARTO WIEDZIEĆ!

  • 13 stycznia  (środa), obchodzić będziemy DZIEŃ BABCI I DZIADKA, na naszą uroczystość serdecznie zapraszamy

KOCHANE BABCIE ORAZ KOCHANYCH  DZIADKÓW.BUZKA

                                                             

”Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

                                                                                     J.Korczak      

 

motyle044motyl motyle044     

 

 

 

 

 

motylMOTYLKOWE WIADOMOŚCI NA GRUDZIEŃ

 

Projekt edukacyjny: „TO JUŻ SĄ ŚWIĘTA,

ŚWIĄTECZNY CZAS”

 

 

Termin realizacji projektu:1.12.2015 r. – 22.12.2015 r.  choinka

                                  

CELE OGÓLNE:

vpoznanie tradycji i zwyczajów świątecznych,

vukazanie piękna Świąt Bożego Narodzenia,

vwzmacnianie więzi rodzinnych,

vkultywowanie tradycji świątecznych,

 

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Dziecko:

vzna tradycje i zwyczaje związanie ze Świętami

Bożego Narodzenia,

vpotrafi wypowiadać się na temat świąt Bożego

Narodzenia,

vchce sprawiać radość najbliższym,

vwykona ozdobę świąteczną,

vśpiewa kolędy, piosenki o tematyce świątecznej,

vpotrafi ozdobić pierniki,

vszanuje osiągnięcia innych,

vprzeżywa radość ze wspólnego działania,

 

METODY I FORMY REALIZACJI PROJEKTU:

  • słowne
  • oglądowe
  • zadań stawianych do wykonania
  • z zespołem
  • indywidualnie
  • z całą grupą,

ZADANIA DO REALIZACJI:

  • poznanie drzew iglastych - świerk,
  • dostrzeganie różnorodności w świecie przyrody,
  • słuchanie utworów literackich, wierszyo tematyce świątecznej, we współpracy z uczniami ZSE
  • rozmowy indywidualne, dzielenie się spostrzeżeniami,
  • poznawanie tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • próby wykonania ozdób choinkowych,
  • strojenie choinki w sali,
  • śpiewanie wspólne piosenek o tematyce świątecznej,
  • kształcenie postawy życzliwości i zrozumienia dla drugiego człowieka,
  • udział w akcji „Góra grosza”,
  • udział dzieci i rodziców w zorganizowanym spotkaniu świątecznym,

Ewaluacja projektu:

  • spotkanie z Mikołajem, gwiazdorem,
  • ozdabianie choinki w sali
  • spotkanie z Rodzicami przy choince,
  • dokumentacja fotograficzna z realizacji projektu, informacja na facebooku,

Zadania:

Bożonarodzeniowe zwyczaje i tradycje:

-wprowadzimy „Kalendarz adwentowy”,

- rozmowy nawiązujące do tematyki,

- opowiadanie w oparciu o ilustracje,

- odwoływanie się do przeżyć dzieci,

- udział w akcji „Góra grosza”,

-od wtorku 1 grudnia w ramach realizacji planu daltońskiego wprowadzimy

  „tablicę obecności”, wykorzystując zdjęcia,

 

4 grudnia – wizyta Świętego Mikołaja:

- napisanie (wcześniej) listu do Świętego Mikołaja,

- nawiązanie do postaci Mikołaja i legendy,

- spotkanie z Mikołajem,

- obdarowanie dzieci prezentami,

- śpiewanie piosenek dla Mikołaja,

- ilustrowanie ruchem wiersza „Z maleńkiego domku”,

Wykonanie ozdób choinkowych (słomki, karton, kolorowy papier….).

- prace dowolne , wg wzoru, wykorzystanie odpadów plastikowych…

- dekorowanie choinki ozdobami,

- udział chętnych dzieci w dekorowaniu sali,

- udział dzieci w konkursie plastycznym…

Pieczenie pierników lub ozdabianie:

- zapoznanie ze sposobem wykonania pierników,

- zgromadzenie potrzebnych produktów,

- formowanie różnych kształtów – foremki,

- dekorowanie,

- degustacja,

Spotkanie z gwiazdorem – Wigilia – 22.XII.

Kartka dla Rodziców.

- samodzielne wykonanie kartki świątecznej,

- przyklejanie tekstu z życzeniami,

Podsumowanie projektu- „SPOTKANIE PRZY CHOINCE” – 16.XII

- udział Rodziców,

- świąteczne życzenia,

- wspólne śpiewanie kolęd,

- wręczenie upominków,

 

TO WARTO WIEDZIEĆ!!!

  • 4 grudnia wizyta Św. Mikołaja,
  • 8 grudnia wizyta uczniów II LO – wspólne śpiewanie kolęd,
  • 10 grudnia - spotkanie z uczniami ZSE,
  • 15 grudnia - teatrzyk „Zimowa sceneria”,
  • 16 grudnia - SPOTKANIE PRZY CHOINCE z Rodzicami – warsztaty plastyczne…
  • 22 grudnia WIGILIA – spotkanie z gwiazdorem,

prezent„Najlepszy prezent pod choinkę:

uśmiech od dawna wyczekiwany, spojrzenie w oczy pełne zrozumienia,

z odwagą przełamany opłatek,

łzy przebaczenia, wspólnie spędzony czas, bez telewizora, kolędy na pięć melodii śpiewane

i móc usłyszeć:

„Jak dobrze, że siebie mamy”.

 

KOCHANI  RODZICE!

Życzymy Świąt Bożego Narodzenia spędzonych w gronie Rodziny,  oraz wymarzonych prezentów!!!

 

Wychowawczynie

bombka