MOTYL1

MOTYL2

 

 

CZAS NAM NIE CHCE SIĘ

                 ZATRZYMAĆ … znów minął rok…

zegarUtrwalimy nazwy: pór roku, dni tygodnia, miesięcy,

poznamy treść opowiadania J. Porazińskiej

„Baśń o dwunastu miesiącach” , będziemy rozwiązywać

zagadki o miesiącach, doskonalić analizę i syntezę

słuchowo – wzrokową oraz sprawność grafomotoryczną.

 

 

ptak  POMAGAMY PTAKOM PRZETRWAĆ ZIMĘ

 

    Poznamy ciekawostki na temat ptaków m.in. gawrona,

wróbla, gila, sikorki. Będziemy oglądać albumy, czasopisma

poświęcone ptakom. Dowiemy się, czym możemy dokarmiać.

Poznamy zabawę dydaktyczną: „Ptak na…?”.

Będziemy układać zdania o ptakach, liczyć słowa, głoski.

Dowiemy się również jak wróbelek Elemelek spędza zimę???

 

 

dziadki  KOCHAM MOJĄ BABCIĘ

                         KOCHAM MOJEGO DZIADKA!!!

Poznamy treść wiersza H. Łochockiej „Dla Babci”,

wykonamy zaproszenia, niespodzianki dla naszych gości,

będziemy uczyć się wierszyków, piosenek dla babci i dziadka.

Będziemy planować wykonywanie zadań w ramach koncepcji

pedagogiki planu daltońskiego.

 

 

PONADTO:

- … w styczniu spotkamy się również z wolontariuszami CAT,

- weźmiemy udział w lekcji w Szkole Podstawowej  Nr 2,

- 22 stycznia, (czwartek), na godz. 10.00 zapraszamy do

   przedszkola nasze Kochane Babcie oraz Kochanych Dziadków,

- w każdy czwartek w naszej grupie odbywają się  zajęcia

  z szachami, inicjatorką tych spotkań jest Mamusia Daniela.

 Mamusia Daniela pomaga również zagłębić dzieciom zasady gry w      szachy. Serdecznie dziękujemy!!!

                

szachy ?????????

 

TO WARTO WIEDZIEĆ!!!!

 

DLACZEGO WARTO UCZYĆ DZIECI GRY W SZACHY????

 

Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka

- doskonali pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia,

rozwija  wyobraźnię przestrzenną. Wpływa również na rozwój  intelektualny, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza zdolności twórcze.

   Szachy wbrew pozorom i obiegowym opiniom  zawierają wiele elementów wychowawczych. Uczą odwagi oraz odpowiedzialności za własne decyzje. Młody adept „królewskiej gry” ćwiczy cierpliwość,

wytrwałość i opanowanie .

   Szachy uczą również pokory, ponieważ nie wszystkie decyzje podjęte przez grającego są słuszne. Dzięki temu wzrasta szacunek dla przeciwnika oraz samego siebie.

   Wykształcone w ten sposób cechy umysłu i charakteru objawiają się nie tylko przy szachownicy. Efekty widać również już we wczesnej edukacji dzieci. Objawia się to  umiejętnością koncentracji, łatwością zapamiętywania szczegółów, czy w dotarciu do prawidłowego rozwiązania problemu.

 Szachy to  nie tylko wyrafinowana rozrywka intelektualna,

 ale także ogromna inwestycja w umysły naszych dzieci.

                                          (zaczerpnięto: Grajewskie Koło Szachowe)

szachy1

 

 

motylOFERTY EDUKACYJNE:

 

 

            KIEDY ŻYŁY DINOZAURY???

Dowiemy się, kiedy żyły dinozaury, będziemy dzielić słowo – dinozaury na

sylaby oraz głoski, liczyć słowa w zdaniach, poznamy kształt – owal,

będziemy kolorować, wycinać dinozaury, poznamy treść opowiadania:

„Jak żyły dinozaury…?” oraz nowe encyklopedyczne ciekawostki. Wykonamy

ilustracje pracując w parach (wg zasad pedagogiki planu daltońskiego), Kochani Rodzice popatrzcie na efekty naszej pracy!

 

dinozaur1 dinozaur2 dinozaur3

 

 

Wzbogacimy również wiadomości na temat pracy górników,  poznamy właściwości fizyczne węgla oraz soli.

 

 

 

 

            Od  8 grudnia realizować  będziemy projekt  edukacyjny: „TO JUŻ SĄ

ŚWIĘTA, ŚWIATECZNY CZAS…”

 

sanie  choinka2

 

 

Będziemy słuchać utworów literackich, wierszy, piosenek o tematyce

świątecznej. Utrwalimy tradycje związane ze świętami, będziemy śpiewać

kolędy, upieczemy pierniki. Będziemy kształcić postawę życzliwości,

pomocy wobec człowieka potrzebującego… .

Ponadto:

choinka1 uczestniczymy w akcji "Góra grosza"

 2. XII. - spotkamy się z czarodziejem,

 3. XII. uczestniczyć będziemy w koncercie „Spotkanie ze  Świerszczem”.

 4. XII.idziemy do MUZEUM, aby poznać tradycje związane ze

               Świętami Bożego Narodzenia,

15.XII. - zapraszamy Rodziców na spotkanie przy choince, 

19. XII - spotkamy się z gwiazdorem, zasiądziemy do Wigilii, 

 

 

 

 

 

Naszym Kochanym Motylkom oraz ich Rodzicom życzymy wspaniałych, ciepłych Świąt Bożego

Narodzenia!!!

choinka

Wychowawczynie

motylki

 

 

 

 

 

 

 

 

motyl

            OFERTY EDUKACYJNE:

 

 

       liscieJesienne nastroje  

         

Utrwalimy cechy charakterystyczne poszczególnych pór roku, będziemy układać prognozę pogody, określać pogodę używając symboli graficznych,

komponować  „jesienną muzykę”.

       

piłka Zdrowy przedszkolak 

 

Dowiemy się, jak dbać o zdrowie. Wykonamy piramidę zdrowego

żywienia. Poznamy treść wiersza L. Wiszniewskiego -  „Przyjaciele zajączka”. Będziemy ćwiczyć – biegać –swawolić… . 

                                                     

kotek      Zwierzęta domowe 

Będziemy rozwiązywać zagadki, doskonalić analizę i syntezę

słuchowo-wzrokową. Poznamy treść wiersza K. Nowickiej „Niesforny kotek”.

Wykonamy zwierzęta techniką orgiami…

 

                     misiu  Dzieci lubią misie…       

Realizować będziemy projekt edukacyjny. (25.XI – Dzień Pluszowego Misia”).

                                            

Ponadto:

 

 3.XIobejrzymy teatrzyk  „Przygoda dwóch niesfornych gnomów”,

 5.XIspotkamy się z p. pielęgniarką,

 5.XIuczestniczyć będziemy w koncercie  -„Spotkanie ze Świerszczem”

 6.XIzwiedzimy Szkołę Podstawową nr 2,  odwiedzimy naszych

           absolwentów,

12.XI - pójdziemy na wycieczkę do DRUKARNI przy ul. Chrobrego,

13.XI  - spotkamy się z Mamusią Daniela, obejrzymy prezentację

             multimedialną,

 

 

18.XI.2014 roku, o godzinie 14.30 odbędzie się zebranie z Rodzicami.
Cel spotkania - przekazanie informacji na temat wyników diagnozy wstępnej.

Serdecznie zapraszamy

28.XIbawić będziemy się na Zabawie Andrzejkowej wraz z uczniami ZSE

 

 

 

 

W październiku będziemy realizować następujące tematy:

 
koszJesień w sadzie.
 
jesien w ogrodzie Jesień w ogrodzie.
 
ja samO samym sobie.
 
zmysły  Nasze zmysły.
 
15.X. (środa), we współpracy z ZSE będziemy uczestniczyć w projekcie: “Ekonomik czyta dzieciom”.
 
 Natomiast 16.X. (czwartek),  naszym gościem będzie p.hydrolog.
Będziemy eksperymentować!!! – zbudujemy filtr do oczyszczania wody, obejrzymy prezentację multimedialną opowiadającą o obiegu wody w naszym mieście, będziemy również uczestniczyć  w warsztatach plastycznych. Efekty naszej pracy obejrzycie Szanowni Rodzice na naszej grupowej gazetce.

 

 

MOTYLKOWE WIADOMOŚCI

 

W tym miesiącu realizujemy tematy:

 

     I „CZYM ODMIERZAMY CZAS”

     II „WIOSNA TUŻ, TUŻ”

     III „WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT”

     IV „WIOSNA NA WSI”

 

 

MARCOWE PLANY MOTYLKÓW:

 

  • Wycieczka do ZEGARMISTRZA
  • Wycieczka do OGRODNIKA
  • POWITANIE WIOSNY