PLAN ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH

Z UWZGLĘDNIENIEM POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW TERAPII

  1. Wstępna kwalifikacja dzieci na ćwiczenia logopedyczne na podstawie orzeczenia PPP, obserwacji dziecka w grupie, rozmowy
    z wychowawcą i rodzicami i dzieckiem.
  2.  Badanie logopedyczne.
  3.  Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy oraz ćwiczenia oddechowe.
  4.  Ćwiczenia ustawiania narządów mowy pod kontrolą wzroku, dotyku, słuchu.
  5.  Wywoływanie głoski oraz ćwiczenia utrwalające wymowę ćwiczonej głoski w izolacji, sylabie z samogłoskami i logatomach.
  6.  Ćwiczenia artykulacji głoski w wyrazach: w nagłosie, śródgłosie
    i wygłosie.
  7. Utrwalenie ćwiczonej głoski w zdaniach:
  • powtórka ćwiczonych wyrazów poprzez samodzielne nazywanie przedmiotów w oparciu o obrazki, tworzenie ilustrowanego słowniczka nowych wyrazów zawierających ćwiczone głoski
  • ilustrowanie zdań, na bazie których dziecko będzie ćwiczyło
    w domu
  • rozwiązywanie rebusów i zagadek dotyczących ćwiczonej głoski
  • uczenie się na pamięć wierszyków i piosenek dotyczących ćwiczonej głoski
  • deklamowanie wiersza, swobodna rozmowa z dzieckiem
  • czytanie tekstów zawierających ćwiczone głoski
  • układanie opowiadań na podstawie przeczytanych tekstów
  • swobodna rozmowa z logopedą na temat przeczytanego tekstu
  • swobodna rozmowa z logopedą na dowolny temat

Poszczególne ćwiczenia powtarzamy, rozszerzamy, utrwalamy stosownie do tempa przyswajania przez dziecko kolejnych etapów ćwiczeń.