PSZCZÓŁKI WITAJĄ WAS !
Jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu,
we wrześniu połowa z nas miała od 28 do 36 miesięcy...
Pszczółki malutkie, można by rzec:)
TO MY !
Małe jest piękne!
Jesteśmy radosne, słodkie (można nas schrupać),
bardzo kreatywne i ruchliwe.
Mówimy w większości w pszczółkowym języku,
ale dorosłe Pszczoły zaczynają nas już rozumieć.
Te dorosłe to nasze panie –
Iwonka, Renatka, Ela, Anitka, Basia
W naszej grupie jest 11 chłopców i 13 dziewczynek.
Lubimy ludzi - siebie wzajemnie i każdego,
kto przekracza progi naszej sali :)
PEDAGOGIKA PLANU DALTOŃSKIEGO U „ZAJĄCZKÓW”
W ROKU SZKOLNYM 2015-2016
W roku szkolnym 2015/2016 „Zajączki” znacznie się zmieniły. Ponad połowa dzieci odeszła do szkoły, z grupy zostało tylko 9 dzieci.
Tak, jak w ubiegłym roku szkolnym poznaliśmy i stosowaliśmy w zabawie, nauce i codziennych czynnościach bardzo wiele elementów Pedagogiki Planu Daltońskiego, to w tym roku nie mogliśmy ich doskonalić.
Tak, więc naszą przygodę z Pedagogiką Planu Daltońskiego rozpoczęliśmy od początku (ze względu na tak dużą rotację) – Od września 2015r.większość dzieci przyszła do naszego przedszkola i naszej grupy pierwszy rok, a dzieci które zostały z nami, w ubiegłym roku miały 3-4-lata.
Jako pierwszą w tym roku szkolnym wprowadziłyśmy wizualizację URODZIN DZIECI. Dzięki przedstawionej lokomotywie ciągnącej 12 wagoników – a każdy wagonik obrazuje jeden miesiąc – każde dziecko wie, kiedy są jego urodziny, kiedy będą urodziny kolegów, ile miesięcy – wagoników zostało do urodzin każdego dziecka, ile już przeszło, a także poznajemy i utrwalamy nazwy miesięcy.
Wyprawiane urodzinki naszych „Zajączków” przebiegają tak, jak w ub. roku szkolnym. Solenizantowi zapalamy na naszym urodzinowym torcie tyle świeczek, ile ma lat, śpiewamy „Sto lat”, później obowiązkiem solenizanta jest pomyśleć życzenie, które ma się spełnić i za jednym dmuchnięciem trzeba zgasić wszystkie świeczki (zdarza się, że trzeba dmuchną jeszcze raz), później składamy życzenia i wręczamy upominek. A nasz „król urodzinowy” częstuje wszystkie dzieci przygotowaną dla kolegów i koleżanek niespodzianką.
Kolejnym elementem wizualizacji, jaki poznały „Zajączki” to
TABLICA OBECNOŚCI.
„Zajączki” rozpoczynają dzień od zaznaczenia swojej obecności w przedszkolu na tablicy i określenia swojego nastroju za pomocą odpowiedniego znaczka – buźki.Jeszcze trzeba niektórym dzieciom przypominać o tym, ale są i takie „Zajączki”, które upominają „zapominalskich”, że jeszcze nie zaznaczyli swojej obecności.
Dzieci wiedzą, do czego służy ta tablica, w jakim celu jest w naszej grupie.
W naszej sali mamy „KOLOROWY ZEGAR”.
Wprowadziłyśmy go do codziennego życia i funkcjonowania dzieci w naszej grupie. Pokazuje, ile czasu dzieci mogą pracować, wykonywać określone zadania, bawić się… Zegar jest w centrum zainteresowania dzieci, zwłaszcza podczas wykonywania różnych ciekawych czynności, gdzie dzieci same przypominają o nastawieniu zegara na odpowiednie kolorowe pole. Dzieci nie mają poczucia czasu, jak ludzie dorośli, ale kolorowy zegar uczy je, że każdą czynność możemy wykonywać długo lub krótko, a zegar wskazuje czasokres tych czynności.
W pierwszym półroczu zapoznałyśmy dzieci z KOLOROWYMI DNIAMI TYGODNIA. Dzięki wizualizacji dzieci szybciej poznają nazwy dni tygodnia i zdobywają umiejętność identyfikowania ich, a także kolorystyka poszczególnych dni pomaga „Zajączkom” planować i realizować zadania zamieszczone na TABLICY ZADAŃ.
Tablica zadań jest środkiem pozwalającym na zaplanowanie dnia, w którym wykonamy zadanie. Obok tablicy znajdują się zadania, które dzieci mają wykonać w ciągu tygodnia.
Początkowo dzieci miały do wyboru jedno zadanie, dostosowane do wieku i swoich możliwości. Później wprowadzałyśmy więcej, w zależności od tygodnia, tematyki i możliwości dzieci.
Posługując się tablicą, dzieci same planują, kiedy wykonają zadanie.
W drugim półroczu będziemy pracować nad doskonaleniem sprawności planowania i wykonywania zaplanowanych zadań bez przypominania o zbliżającym się terminie ich wykonania.
W drugim półroczu wprowadzimy wizualizację dyżurów dzieci w różnych kącikach zainteresowań oraz czynności gospodarczych, będziemy wybierać dziecko wyróżniające się w grupie, jako pomocna dłoń, stosować i planować obrazkowy rozkład dnia, przedstawimy na tablicy współpracę dzieci i pracę w parach, zapoznamy dzieci z „metodą przeniesionej uwagi”, dzięki czemu dziecko będzie doskonaliło samodzielność poprzez właściwe organizowanie procesu myślenia i rozwiązywania problemów.
W drugim półroczu przedstawimy wizualizację, jakie czynności dziecko potrafi wykonać samodzielnie.
Czeka nas jeszcze wiele zadań, które będziemy przedstawiać na tablicach w naszej sali i informować o naszych umiejętnościach i sposobie zabawy, współpracy i nauki naszych rodziców.
PODZIĘKOWANIA ZA KARTKI :-)
“Dear preschoolers!! Thank you very much for your postcard. I like it very much because cats are also among my favourite animals.
Many greetings from Germany and happy postcrossing,
Annika”
“Dear Postcrossing mates, thank you very much for your wonderful card! I really love it. I wish you lots of fun while winter is in full force.
Cheers, Anna”
“Hello there Leszno preschool class
Thank you so much for your postcard
Best Wishes
Kodzo��
“Aloha Preschoolers of Leszno. Thank you very much for this beautiful postcard. I hope you are enjoying the holidays. Best wishes for the New Year. In Hawaii we say
"Hau'oli Makahiki Hou" Happy New Year.”
“Hi, thanks for sending
Nice day to you, from MY & SG :)”
Witamy w kolejnym roku szkolnym 2015/2016
Podziękowanie za kartki!
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
wysłaliśmy kartki do Polski i USA, zapraszamy do zakładek
Podziękowania za Kartkę
|
||||
|
NASZE PODZIĘKOWANIE DLA MARGARET Z KANADY
ZA PRZESŁANE PREZENTY
w MAJU nasze kartki powędrowały do CZECH , NIEMIEC i USA
|
||||
|
w KWIETNIU nasze kartki powędrowały do ROSJI , TAIWANU i USA
Kolejna pocztówka dotarła do odbiorcy:
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
w marcu nasze kartki powędrowały do MALEZJI , Holandii oraz Białorusi
w lutym nasze kartki dotarły do adresatów
|
||||
|
|
||||
|
w lutym wysłaliśmy aż 5 kartek...
do Białorusi, Niemiec, USA, Kanady i Rosji...
Zapraszamy do zakładek tych krajów, by zobaczyć kartki...
Nasze kartki dotarły do adresatów…
|
||||
|
|
||||
|
…a jedna z nich znalazła się wśród ulubionych
Hello PM20!
One of your postcards is a favorite!
|
Postcard PL-1009524 (sent) is a favorite of: |
Nasze kartki trafiają podobają się odbiorcom i nie tylko….
Hello PM20!
One of your postcards is a favorite!
|
Postcard PL-1003044 (sent) is a favorite of: |
Hello PM20!
One of your postcards is a favorite!
|
Postcard PL-1003042 (sent) is a favorite of: |
Kolejna kartka dotarła do adresata:
|
||||
|
|
||||
|
luty 2015
Cześć!
Pochodzę z Tajwanu i bardzo się cieszę, że mogę do Was wysłać właśnie taką kartkę. Przedstawia ona Starą Ulicę Jiufen. Jeśli rozerwiecie kartkę wzdłuż zaznaczonej linii, to ukaże się Wam zdjęcie tego miejsca.
W lutym obchodzimy Chiński Nowy Rok. Z tej okazji jemy fistaszki, ananasy i pierożki.
Najlepsze życzenia,
TzuLing
PS W moim kraju ananas oznacza powodzenie.
marzec 2015
Pozdrawiam z Indii.
Na kartce pocztowej możecie zobaczyć starożytny posąg Buddy(namalowany na ścianie Klasztoru Alchi między XI i XII wiekiem).
Udanego Postcrossingu!
Życzę Wam wszystkiego dobrego!
Vishal
luty 2015
Cześć dzieci,
Kartka przedstawia targ warzywny w Indiach.
Mam nadzieję, że Wam się spodoba.
Udanego Postcrossingu!
Pozdrawiam,
Kamran